شناسهٔ خبر: 41322537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش وپرورش:

اعتبارات طرح های مشارکتی نوسازی مدارس افزایش یافت

یزد- ایرنا - معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: امسال برای اجرای طرح‌های عمرانی مشارکتی، سه هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که نسبت به سالهای گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

صاحب‌خبر -

مهرالله رخشانی مهر دوشنبه شب در نشست مجمع خیرین مدرسه ساز استان یزد افزود: در سال ۹۵ ، ۵۰ میلیارد برای پروژهای مشارکتی در ردیف بودجه قانون دیده شد که ۱۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: این اعتبار از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال  ۹۶ به  ۴۶۵ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش یافت و  در سال ۹۸ هم به یکهزار میلیارد تومان رسید.

رخشانی مهر خاطرنشان کرد: افزایش این میزان اعتبار در سال جاری  به این مفهوم است که همه دستگاه‌هایی چون سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزارت آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی در این اتفاق سهیم بودند.

وی بر جذب مشارکتهای مردمی در امر مدرسه سازی تاکید کرد و افزود: هر چقدر حضور خیران در طرح های مدرسه سازی بیشتر باشد، دولت نیز مشارکت بیشتری داشته و اعتبارات استان را افزایش می دهد

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: روز ملی تکریم خیرین به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و برای اولین بار در تقویم رسمی روز ولادت امام حسن (ع)  به نام روز ملی تکریم خیرین مزین شده است.

 تعداد خیران مدرسه ساز استان یزد  یک هزار و ۳۰۰ نفر اعلام شده که ۱۸۸ نفر آنها از خانواده های معظم شهدا، ۲۵۴ تن زن ، ۶۹ نفر نخبه و ۱۴۵ نفر از اقلیت دینی زرتشتیان هستند.

در استان یزد دو هزار و ۱۰۰ باب مدرسه وجود دارد که یک سوم آنها خیری است.

نظر شما