شناسهٔ خبر: 41322456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان تیرماه آخرین مهلت ثبت نام تسهیلات کرونایی

مراغه - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه پایان تیرماه را آخرین مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی عنوان کرد و گفت: صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا تا پایان تیرماه فرصت دارند که برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت در سامانه کارا ثبت نام کنند.

صاحب‌خبر -

سید علی موسوی حسینی روز دوشنبه به منظور آشنایی با آخرین اقدامات و عملکرد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان با رییس این اداره دیدار و اظهار داشت: مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام تسهیلات کرونایی قابل تمدید نیست و صاحبان مشاغل دارای شرایط در مهلت باقی مانده ثبت نام کنند.
وی گفت: همچنین بنگاه ها و شاغلان فاقد بیمه هم می توانند در سامانه کارا ثبت نام و از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.
موسوی حسینی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا بخشی از بنگاه‌های اقتصادی که شامل ۱۴ رسته شغلی و بیش از ۵۰۰ زیر رسته است، مشمول دریافت تسهیلات کرونا شدند.
وی گفت: تاکنون ۵۷۹ بنگاه اقتصادی در شهرستان در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کردند و این در حالی است که ۲ هزار و ۸۷۶ واحد و اشخاص حقیقی و حقوقی در مراغه واجد شرایط دریافت تسهیلات کرونا هستند.
وی افزود: بنگاه های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی مراغه می توانند در مدت زمان باقی مانده در سامانه ثبت نام کنند.
موسوی حسینی گفت: همچنین در حوزه تعاون ۱۹ تعاونی در شهرستان تشکیل شده است که از این تعداد ۱۶ تعاونی مسکن مهر یک هزار و ۵۹۴ واحد را به اتمام رسانده و تحویل داده اند.
وی گفت: ۳ تعاونی با مشکلاتی مواجه هستند که به گفته رییس اداره، تعاونی مسکن جهاد تا پایان امسال به اتمام می رسد.
وی افزود: در مجموع ۷۲ تعاونی فعال در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۰ شرکت تعاونی به صورت خدماتی فعالیت می کنند.
موسوی حسینی به صندوق بیمه بیکاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۱۱ نفر از صندوق بیمه بیکاری استفاده می کنند که از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون برای ۲۲۰ نفر دیگر پرونده تشکیل شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای متخصص در سه حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رفع مشکلات این حوزه ها ضروری است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

نظر شما