شناسهٔ خبر: 41322289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزانه ۲ تا ۳ نفر در استان قزوین قربانی کرونا می‌شوند

گروه استا‌ن‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قزوین گفت: روزانه ۲ تا ۳ نفر در استان قزوین بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ فوت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه آمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا روز به روز در استان افزایش پیدا می‌کند، اظهار داشت: روزانه 2 تا 3 نفر در استان قزوین بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 فوت می‌کنند که این فوتی‌ها افرادی هستند که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بی‌توجه هستند.

وی درباره آمار بیماران کرونایی بستری‌شده در بیمارستان‌های استان قزوین گفت: در حال حاضر 222 نفر از هم‌استانی‌ها ما در بخش‌ مراقبت‌های تنفسی بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که 24 نفر از آنها وضعیت حاد تنفسی دارند و به دستگاه کمک‌تنفسی یا ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان افزود: در 24 ساعت گذشته 42 بیماری با علائم با حاد تنفسی مراجعه کردند و در بیمارستان‌های سطح استان بستری شدند که متاسفانه 2 نفر از هم‌استانی‌ها با علائم قطعی کووید-19 فوت کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 140 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان بوعلی قزوین بستری هستند که 25 درصد از آنها شرایط وخیم و حاد تنفسی دارند و بدون دستگاه ونتیلاتور قادر به تنفس نیستند.

این مقام مسئول با ذکر اینکه استان قزوین در شرایط پرخطر کرونایی قرار گرفته است گفت: اگرچه امروز رنگ وضعیت کرونایی در قزوین نارنجی است، اما با توجه به وضع موجود و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از شیوع کرونا انتظار داریم که شهر قزوین در ارزیابی بعدی به فهرست شهرهای با وضعیت قرمز افزوده شود.

نامدار تصریح کرد: طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی که هر گونه اقدام علیه بهداشت عمومی را جرم شناخته، هم و غم تمام همکاران در حوزه‌های بهداشت محیط و حرفه‌ای این است که کسی با سلامت مردم شوخی نکند.

وی ادامه داد: با مسئولان هر اداره یا بانکی که نتواند خدمات خود را در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی ارائه دهد، قطعاً برخورد شده و آن اداره یا بانک پلمپ می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما