شناسهٔ خبر: 41321504 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

انتشار چاپ سوم کتاب

کتاب

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ کتاب "دولت‌ها و انقلاب‌های اجتماعی" یکی از بهترین کتاب‌های موجود درباره انقلاب‌های اجتماعی به روش مقایسه‌ای است. تدا اسکاج بل (1947ـم.) نویسنده و محقق تانا با استفاده از منابع گسترده و معتبر و به روش مطالعه تطبیقی روند انقلاب‌های اجتماعی در سه کشور فرانسه و روسیه و چین را برای خوانند تحلیل کرده و به نمایش گذاشته است. از دلِ تحقیق او علل موفقیت یا شکست این انقلاب‌ها و همچنین نقاط قوّت و ضعف هر یک از آنها نمایان شده است. کتاب هفت فصل دارد. فصل اوّل به «تبیین انقلاب‌های اجتماعی» به عنوان جایگزینی برای نظریه‌های موجود می‌پردازد. در فصل دوم نشان داده می‌شود که انقلاب‌ها در نظام‌هایی کهنه و فرسوده و قدیمی و در بحران رخ می‌دهند. فصل سوم بافت کشاورزی و قیام کشاورزان را مورد بررسی قرار داده است. فصل پنجم درباره کشور فرانسه و تولد حکومت مدرن در آن کشور پس از انقلاب بزرگ فرانسه است. فصل ششم درباره کشور شوروی و ظهور دیکتاتوری حزبی در آن است. و فصل هفتم درباره کشور چین و آغاز بسیج عمومی و حکومت حزبی در آن کشور است.

چاپ سوم این اثر در 362 صفحه رقعی، شمارگان 550 نسخه و با قیمت 40.000 تومان به همت انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق شماره تلفن بازرگانی 66460476 و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات سروش با شماره 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند./925/د102/ق

د/انتشار چاپ سوم کتاب

نظر شما