شناسهٔ خبر: 41321486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

چین: توسعه روابط دوستانه با ایران برایمان اهمیت دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیرامون انتشار اخبار همکاری‌های جامع میان پکن و تهران، با بیان اینکه چین به توسعه روابط خود با همه کشور‌ها از جمله ایران اهمیت می‌دهد، اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌های دوست چین محسوب می‌شود و از این رو تهران و پکن می‌توانند مبادلات و همکاری‌های عادی خود را حفظ کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اهمیت توسعه روابط تهران و پکن، گفت: ایران از جمله کشور‌های دوست چین محسوب می‌شود.

به گزارش میزان، هوا، چون اینگ در نشست خبری خود پیرامون انتشار اخبار همکاری‌های جامع میان پکن و تهران، با بیان اینکه چین به توسعه روابط خود با همه کشور‌ها از جمله ایران اهمیت می‌دهد، اظهار کرد: ایران از جمله کشور‌های دوست چین محسوب می‌شود و از این رو تهران و پکن می‌توانند مبادلات و همکاری‌های عادی خود را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین در پاسخ به این پرسش که روزنامه نیویورک تایمز مدعی شده است، به پیش نویس توافق نامه همکاری‌های جامع اقتصادی و امنیتی میان دو کشور چین و ایران دست پیدا کرده است و این توافق نامه می‌تواند نفوذ چین را در زمینه‌های مرتبط با ایران گسترش دهد و آیا چنین موضوعی مورد تایید وی است یا خیر، اظهار کرد: در این رابطه اطلاعاتی در اختیار ندارد.

گفتنی است، انتشار اخبار تصویب پیش نویس سند همکاری‌های ۲۵ ساله میان ایران و چین حاشیه‌های بسیاری را در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی داشته است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما