شناسهٔ خبر: 41321032 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبار شبکه های برون مرزی| «آب‌پریا» مهمان نوجوانان آی‌فیلمی‌/پخش «یه‌ حبه قند»

سریال «آب‌پریا» به کارگردانی مرضیه برومند از پنجشنبه ۲۶ تیر مهمان خانه‌های آی‌فیلمی‌ها می‌شود.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، سریال «آب‌پریا» به کارگردانی مرضیه برومند از پنجشنبه ۲۶ تیر راهی به روی آنتن آی‌فیلم فارسی می‌رود.

این مجموعه کودک و نوجوان داستان چند پری را روایت می‌کند که برای نجات خواهرشان از چنگال دیو خشکسالی به زمین می‌آیند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: آب‌پری که نگه‌دارنده آب‌هاست در چنگال اَپوش، دیو خشکسالی، گرفتار شده است و قحطی زمین را تهدید می‌کند. برف‌پری، ابر‌پری و سبزه‌پری سه خواهر بزرگ‌تر برای کمک به آب‌پری و نجات او از وصیت‌نامه مادربزرگ استفاده می‌کنند. مادربزرگ هفت دستور برای مبارزه و شکست دادن اپوش در وصیت‌نامه‌اش ذکر کرده است. سه خواهر به زمین می‌آیند و...

بازیگرانی همچون بهناز جعفری، سحر ولدبیگی، هنگامه مفید، لیلی رشیدی، سیامک صفری و امیرحسین صدیق در این مجموعه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

سریال «آب‌پریا»، از پنجشنبه ۲۶ تیر، هر روز ساعت ۱۸ از آی‌فیلم فارسی پخش می‌شود. بینندگان آی‌فیلم می‌توانند در ساعت‌های ۰۲:۰۰ و ۱۰:۰۰ روز بعد تماشا کنند.

**با «یه‌ حبه قند» در آی‌فیلم شیرین‌کام باشید

فیلم سینمایی «یه حبه قند» پنجشنبه مهمان خانه‌های طرفداران آی‌فیلم در افغانستان و تاجیکستان می‌شود.

«یه حبه قند» به کارگردانی رضا میرکریمی پنجشنبه همین هفته راهی آنتن آی‌فیلم۲ می‌شود.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سکوت خانه قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه، همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچک‌ترشان به یاری مادر شتافتند. این اقامت برای خواهران و شوهرانشان شاید مشکل باشد ولی برای کودکانشان یک آرزوی بزرگ است. تا اینکه…

رضا کیانیان، پریوش نظریه، سعید پورصمیمی، اصغر همت، نگار جواهریان، شمسی فضل‌اللهی، هدایت هاشمی، ریما رامین‌فر، امیرحسین آرمان، فرهاد اصلانی نگار عابدی و ماهور الوند بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بنابر این گزارش، بینندگان آی‌فیلم۲ می‌توانند فیلم سینمایی «یه حبه قند» را  پنجشنبه ۲۶ تیر ساعت ۱۶ به‌وقت تهران و کابل و ۱۶:۳۰ به‌وقت دوشنبه تاجیکستان تماشا کنند.

**شهرستان همدان و جاذبه های گردشگری در «ایران»

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به معرفی شهرستان همدان و جاذبه های گردشگری آن می پردازد.

برنامه «ایران» که در هر قسمت با سفر به نقطه ای جذاب از کشورمان دریچه ای تازه در برابر دیدنی های ایران به روی مخاطبان باز می کند. در این قسمت از برنامه به معرفی جاذبه های گردشگری همدان می پردازد.

همدان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان ، شهر گنجینه های خاموش که از بناهای باشکوهی تشکیل شده است و به دوران پادشاهان هخامنشی بازمی گردد. جاذبه‌های گردشگری فراوان از جمله غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا، گنجنامه، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه، دشت میشان و.... گردشگران بسیاری را به سمت خود ‌کشانده است..

این برنامه همچنین به معرفی یک ورزش کمی شناخته شده در سراسر جهان به نام پینت بال می پردازد،و نحوه و چگونگی این ورزش را نشان می دهد.

برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی روز سه شنبه، ساعت9:00   به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود.

**واکاوی خشم آفریقا از نژادپرستی آمریکایی در شبکه پرس تی وی

بررسی درخصوص خشم از نژادپرستی آمریکایی در آفریقا و نگاهی به دخالت آمریکا در بانک توسعه آفریقا از طریق فشار برای برکناری مدیر آن موضوعاتی است که در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی مورد بحث و گفت و گو قرار خواهد گرفت.

در این برنامه با نگاهی به اعتراضات در قاره آفریقا برای محکوم کردن خشونت منجر به قتل جرج فلوید از سوی پلیس آمریکا، اظهارات موسی فکی مهامات رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در راستای محکوم کردن قتل جورج فلوید و تاکید این اتحادیه بر ادامه اقدامات تبعیض آمیز علیه شهروندان سیاهپوست آمریکا مورد واکاوی قرار می گیرد.

این برنامه ضمن مروری بر تظاهرات خیابانی در کشورهای کنیا، غنا، نیجریه و آفریقای جنوبی، درخواست کشورهای آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد بررسی ناآرامی ها در ایالات متحده و نژادپرستی و وحشیگری پلیس آمریکا را مورد گفت و گو قرار می دهد.

اعتراض چندین ورزشکار آفریقایی به قتل جورج فلوید، حمایت جامعه ادبیات آفریقا از تقویت عدالت پس از قتل فلوید، پیام اعتراضات آفریقا برای دولت ترامپ و تاثیرات جنبش «زندگی سیاهان مهم است» بر بیداری جهانی نیز از جمله محورهای مورد بررسی در این زمینه است.

بخش دوم این برنامه به بررسی موضوع دخالت آمریکا در بانک توسعه آفریقا اختصاص دارد.

در این بخش اتهام فساد مالی از سوی آمریکا نسبت به آکینومی آدسینا رییس بانک توسعه آفریقا که مورد تایید رهبران کشورهای آفریقایی است و تلاش برای برکناری وی و اعمال نفوذ در پروژه های آفریقا مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

 

عصبانیت آمریکا از موافقت آدسینا با سرمایه گذاری های چین در آفریقا، بررسی صحت اتهامات وارد شده از سوی آمریکا نسبت به آدسینا، دلایل دخالت آمریکا در امور بانک توسعه آفریقا تحت پوشش مبارزه با فساد و اقدامات کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از دخالت آمریکا در این بانک از جمله مباحثی است که در این زمینه به آن اشاره خواهد شد.

«آفریقا امروز» به تهیه کنندگی عاطفه سادات دربندی و اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 23 تیر ساعت 20:00 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه سه شنبه ساعت 08:00 و 17:00، چهارشنبه ساعت 15:00، پنجشنبه ساعت 01:00 بامداد و 13:00 و جمعه ساعت 09:00 روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

نظر شما