شناسهٔ خبر: 41320949 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا از بنادر با اجرای طرح جامع لجستیک

اسلامی از کاهش مصرف سوخت و افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا از بنادر با اجرای طرح جامع لجستیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین راه آهن و شرکت تایدواتر گفت: از مزیت‌های این تفاهم نامه آن است که حمل و نقل کشور به شبکه بزرگ تولید متصل می‌شود و ما شاهد گسترش مزیت‌های حمل و نقلی در کشور خواهیم بود.

او افزود: با اجرای این طرح شاهد افزایش تخلیه و بارگیری و توزیع کالا‌های اساسی از شبکه‌های لجستیکی خواهیم بود که این خود زمینه‌ساز کاهش هزینه‌ها می‌شود.

اسلامی ادامه داد: ما از ۴۰ سال پیش طرح بندر خشک را طراحی کرده بودیم، اما فعالیت در این حوزه را از امروز آغاز کرده‌ایم.

وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اینکه این طرح از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده که به صورت ترکیبی بین بخش دولتی و خصوصی به مرحله اجرایی رسیده است اظهار کرد: ارزش ریالی این پروژه حدود ۲ هزار میلیارد تومان است و یک نمونه ممتاز از طرح جامع لجستیک کشور به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: امروز سرمایه‌گذاری هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی که ارزش روز آن بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است انجام شده که این امر، تأثیر مستقیمی بر زندگی ۴۲ هزار سرمایه گذار آن و بصورت غیرمستقیم بر زندگی همه مردم ایران دارد.

اسلامی ادامه داد: برای رشد اقتصادی، باید سرمایه‌ها در مسیر مولد و تولید و کارآفرینی فعال شود.

او با اشاره به ضرورت توسعه حمل و نقل بصورت درب به درب گفت: باید محصولات غذایی ما بدون دخالت دست و تخلیه و بارگیری غیر ضروری جابجا شود چراکه این امر، علاوه بر کاهش هزینه‌های سربار، نقش مهمی در تامین سلامت مردم دارد.

بیشتر بخوانید

شکل گیری سرمایه گذاری کلان در حوزه ریلی

در ادامه حسین زارعی مدیر عامل تایدواتر با بیان اینکه بخشی از این طرح از بندر امام خمینی(ره) که خود مرکز واردات غلات است شروع می‌شود گفت: خوشبختانه یک حرکت جهادی در این مجموعه آغاز شده و این طرح از طریق درب به درب اجرا می‌شود.

او توضیح داد: در این طرح علاوه بر آنکه بحث امنیت غذایی رعایت می‌شود گفت: بحث بهداشت و امنیت در این بخش رعایت شده و ما شاهد کاهش مصرف سوخت  در این حوزه هستیم.

او اظهار کرد: تا ۲ سال آینده و بعد از اجرای این طرح میزان تخلیه و بارگیری از ۴.۵ میلیون تن به ۶ میلیون تن افزایش می‌یابد. 

مدیر عامل تایدواتر اظهار کرد: مدت اجرای بخش نخست این طرح، دو سال است که کار اجرایی آن بزودی آغاز می‌شود. ساخت و تامین ناوگان، اتصال شبکه ریلی و ساخت سیلو در دو مرحله به ظرفیت ۳۵۰ هزار تن در یکی از ۱۸ پهنه لجستیکی کشور یک مجموعه کامل به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما