شناسهٔ خبر: 41320866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها اصلاح شد

مشهد- ایرنا- مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: اساسنامه سازمان همیاری شهرداری‌های کشور پس از ۲۵ سال با همفکری و خرد جمعی نمایندگان استان‌های برتر کشور اصلاح و بازنویسی شد.

صاحب‌خبر -

میثم کرمانی روز دوشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی مدیران عامل سازمان‌های همیاری شهرداری‌های رتبه یک کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: اساسنامه‌های مالی معاملاتی این سازمان با مغایرت‌هایی همراه بود که بر این اساس طی نشستی که هفته گذشته در تهران برگزار شد مقرر شد استان‌ها رتبه بندی شوند و براساس یک چارت سازمانی وحدت رویه داشته باشند.
وی ادامه داد: در این راستا ۱۳ سازمان به عنوان سازمان‌های رتبه یک کشور معرفی شدند که آیین‌نامه‌های مالیاتی و اساسنامه آنها ابلاغ خواهد شد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با بیان اینکه براساس ظرفیت جمعیتی هر استان آیین‌نامه‌های مالیاتی خاص تعریف می‌شود گفت: آیین نامه مالیاتی در گذشته به صورت مجزا توسط هر استان تدوین می‌شد اما به دستور وزیر کشور اساسنامه واحدی به تمام استان ها ابلاغ شده است.
وی با اشاره به اقدامات شاخص این سازمان در سال جاری افزود: با هدف توسعه و عمران شهری، نخستین صندوق بورس شهرداری‌های کشور در این استان راه‌اندازی می‌شود که امیدواریم برای کل کشور تعمیم پیدا کند.
کرمانی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات این سازمان در سال جاری برگزاری دوره‌های آموزشی برخط (آنلاین) است ادامه داد: این اقدام با همکاری موسسه آموزش، تحقیقات و مشاوره شهرداری‌های استان صورت گرفته و یک هزار و ۶۳ نفر در این راستا آموزش دیده‌اند و در ۱۱ حوزه فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند.
وی گفت: سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی در عمل به مسوولیت اجتماعی خود در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی تصمیم گرفت با هدف جبران بخشی از خسارت ویروس کرونا به کسب و کارها، از نیروهای علاقه‌مند و توانمند در حوزه دیجیتال مارکتینگ دعوت به همکاری کند.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی، افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون را هدف مهم این طرح عنوان کرد و افزود: مهمترین هدف اجرای این طرح ساماندهی و تسهیل حمل و نقل مرزی و مراودات تجار افغانستانی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز است که تمایل و استقبال فعالان اقتصادی و تجاری افغانستان را برای استفاده از ظرفیت‌های این پایانه در پی خواهد داشت.

وی به تاسیس شرکت انرژی‌های پاک در دوغارون به عنوان یکی از واحدهای تابعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: تلاش شده است با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و تملک زمین در اطراف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برای احداث یک مجتمع متشکل از پایانه‌های مختلف جهت ساماندهی صادرات محصولات مرتبط با انواع انرژی‌ها از جمله سوخت، نفت و پتروشیمی و فرآورده و مشتقات نفتی برنامه‌ریزی کنیم.
کرمانی با بیان اینکه بهره‌برداری از فاز نخست تاسیس شرکت انرژی‌های پاک در دوغارون مرداد ماه سال جاری انجام خواهد شد گفت: بیش از ۶۵ درصد از صادرات ایران به کشور افغانستان از مرز دوغارون انجام می‌شود و افزایش رونق اقتصادی در منطقه مرزی دوغارون هدف مهم این طرح است.
وی افزود: سازمان‌های همیاری شهرداریها برای پیشرفت باید در مرز دانش حرکت کنند و اقدامات سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی نیز جدید و دانش بنیان شکل می‌گیرد.

مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی ادامه داد: با هم افزایی در سازمان همیاری‌های کشور و حمایت مدیران ارشد، مقرر شد سازمان همیاری شهرداری‌های رتبه یک کشور به صورت دوره‌ای طی نشستی که امروز نوبت اول آن در مشهد برگزار شد و سپس در تبریز و اصفهان برگزار خواهد شد، آیین نامه معاملاتی و چارت سازمانی را به تصویب برسانند.

برچسب‌ها:

نظر شما