شناسهٔ خبر: 41320772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تبلیغات/

درباره جراحی های زیبایی پلک و چشم بیشتر بدانید

صاحب‌خبر -

بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستی (blepharoplasty) یا جراحی زیبایی پلك از رایج ‏ترین عمل‏ های زیبایی در ایران به شمار می‌آید. دلایلی همچون افزایش سن ، ارثی بودن ممکن است پلک های بالایی و گاهی اوقات پلک های پایینی چشم شما را دچار افتادگی کرده و یا ضعیف و شل شده باشند. در ادامه ممکن است ابروهای شما به عنوان بخشی از همان فرآیند، آویزان شده یا افتادگی پیدا کند.با این جراحی، طی مدت زمانی بین 1 تا 3 ساعت می‌توانید حالت خسته و افتاده ی چشم ها و افتادگی پلک های خود را درمان و چشمانی جذاب، شاداب و جوان داشته باشید. در این عمل ، افتادگی پلک های بالا ، و پف زیر چشم کاملا اصلاح میشوند.

جراحی بلفاروپلاستی هم به عنوان عمل زیبایی و هم درمانی ، در بحث درمانی بلفاروپلاستی می‌تواند میدان دید رابهبود ببخشد. می‌توان هر کدام از پلک ها را جداگانه جراحی نمود اما ترجیح اغلب افراد این است که پف پلک های فوقانی و پایین بصورت همزمان در یک جلسه عمل شوند.عمل بلفاروپلاستی یا عمل پلک ، نوعی از جراحی بر روی پلک چشم میباشد که در آن ، پلک چشم ، بازسازی و ترمیم میشود و در آن با ترمیم ناهنجاری ها ، ضعف ها و نواقص پلک های اطراف چشم ، هم افتادگی پلک درمان شده ، و هم پف و چین و چروک زیر چشم برداشته می شود.

فقط تزریق دو آمپول بی حسی را در اطراف پلک خود احساس می‌کنید و بعد از آن شما دیگر چیزی حس نمی کنید. اما گاهی جراح بخاطر استرس و بی تابی بیمار ، ممکن است به او آرامبخش بدهد. این آرامبخش می تواند هم بصورت خوراکی باشد و هم تزریقی.

 

چه کسانی میتوانند عمل پلک انجام دهند؟

  1. این جراحی عموما بر روی افرادی با سن بالاتر از 30 سال انجام میشود. اما گاهی مشکلات ارثی افتادگی پلک و یا پف چشم باعث میشود که در سنین پایین تر نیز انجام شود.
  2. در چشمهای برخی افراد شیار پلک بالا بدرستی تشکیل نشده باشد، این افراد هم کاندیدای عمل بلفاروپلاستی هستند.
  3. جراحی پلک برای افراد مسن یک عمل زیبایی به شمار می‌آید.
  4. عمل برای ترمیم شلی بیش از اندازه ی پلک بالا و پایین چشم نیز انجام میپذیرد.

رفع گودی کاسه چشم

چشم ‌های گود افتاده معمولا به علت پیری و یا مسائل سلامتی است که البته این موارد کمتر نگران کننده هستند. گزینه‌ های درمان برای رفع گودی کاسه چشم می‌تواند شامل استفاده از لوازم آرایشی و داروهای طبی و خانگی و جراحی باشد. پوست زیر چشم‌ ها ظریف هستند، به همین دلیل گاهی اوقات، گود افتاده و یا تیره‌ تر از سایر نقاط صورت به نظر می‌رسند. همچنین سن نیز می‌تواند نقش مهمی در فرو رفتگی چشم‌ها بازی می‌کند و چشم‌ های گود افتاده در افراد مسن اتفاقی شایع تر می‌باشد، اما عوامل دیگری نیز می‌تواند در چشم‌های گود افتاده نقش داشته باشند، که به همان اندازه افراد جوان تر را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. اکثر مردم زمانی که به آینه نگاه می‌کنند متوجه چشم‌های گود افتاده خود می‌شوند

دلایل چشم ‌های گود افتاده

در اکثر موارد چشم‌های گود افتاده، به کیفیت غذا و شیوه‌ی زندگی فرد مربوط است. می‌توان با درمان یا اجتناب از علل زمینه ای در زمان مناسب، از چشم‌های گود افتاده جلوگیری کرد.
کمبود آب : کم شدن آب بدن شایعترین علت فرورفتگی چشم‌ ها ، کمبود آب بدن (ناکافی بودن آب بدن) است

کمبود ویتامین : کمبود ویتامین C، ویتامین K و آهن می‌تواند سبب گود افتادن چشم شود. در واقع، چشم‌های گود افتاده یکی از نشانه‌های سوء تغذیه است

خواب : خواب نا کافی و یا کیفیت پایین خواب می‌تواند باعث چشم‌های گود افتاده و تغییر رنگ پوست ظریف زیر چشم‌ها شود.

پیری : با افزایش سن، بدن کلاژنش را از دست می‌دهد. اولین محلی که از دست رفتن کلاژن بیشتر در آن مشهود است، پوست زیر چشم می‌باشد. از دست دادن کلاژن باعث می‌شود که چشم‌ها به سمت عقب و به داخل کاسه چشم فرو بروند و چشم‌ها گود افتاده به نظر برسند.

کاهش وزن : کاهش وزن شدید، ممکن است باعث سوء تغذیه شود که می‌تواند منجر به گود شدن چشم‌ها شود.

ژنتیک : ممکن است که چشم‌های فرورفته توسط ژنتیک یا DNA فرد ایجاد شود.

استعمال سیگار : سیگار کشیدن باعث تخریب کلاژن و کاهش حالت ارتجاعی پوست می‌شود که این امر می‌تواند موجب چروک شدن پوست و چشم‌های گود افتاده شود.

عفونت سینوس : سینوس ملتهب شده یکی از دیگر علل فرو رفتگی چشم ‌ها می‌باشد.

آلرژی : آلرژی موجب فرو رفتگی چشم و گودی‌های تیره در زیر چشم شود که اثرات آن ناشی از التهاب در رگ‌های خونی کوچک زیر چشم و مسدود شدن بینی است که می‌تواند با آلرژی مرتبط باشد.

تروما یا آسیب : بسیاری از شکستگی‌ها، شکستگی‌های تخریب کاسه چشم می‌باشند، لبه استخوانی چشم دست نخورده است، اما استخوان نازک کف کاسه چشم شکسته شده یا شکاف برداشته است.

چه مواقعی برای درمان گود افتادگی چشم به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر چشم‌های گود افتاده، با وجود خواب بیشتر و مصرف آب کافی، با گذر زمان بدتر شد و یا اگر با نشانه‌های دیگری همراه شد، حتما باید به پزشک مراجعه کنید

علائمی که نشان دهنده مشکلات دیگری هستند، عبارتند از:

  • گرفتگی مسیر بینی ها
  • خارش،خشکی و قرمزی چشم
  • خستگی
  • کاهش وزن شدید و غیرمعمول یا مشکلات اشتها
  • تهوع و سایر مشکلات گوارشی
  • سردرد

 

 

 

جراحی افتادگی پلک

چشم ها نشان دهنده سن فرد و منعکس کننده حالات هیجانی و خلقی فرد هستند. متاسفانه چشم ها و پلک ها زودتر از سایر اجزای بدن علائم پیری را نمایان می‌کنند. از نظر زیباشناسی چشم ها مهم ترین جز صورت هستند. افزایش سن می‌تواند بر روی پلک بالا و پایین تاثیر بگذارد اگر می‌خواهید چندین سال جوان تر و زیباتر به نظر برسید، جراحی افتادگی پلک می تواند انتخاب مناسبی باشد. جراحی زیبایی پلک چشم مثل لیفت آندوسکوپی ابرو یا کشیدن چشم نیز وجود دارد. با انجام جراحی افتادگی پلک طی یک ساعت می توان چشم های خسته، پلک های پف کرده و افتاده را می‌توان به چشمانی جذاب، شاداب و جوان تبدیل کرد.

 همانطور که گفته شد بلفاروپلاستی علاوه بر تاثیر آن بر زیبایی کاربرد درمانی نیز دارد و می تواند میدان دید را با رفع افتادگی های شدید پلک بهبود می بخشد. البته برخی افراد نیز به امید گربه ای شدن یا مصری شدن حالت چشمانشان زیر تیغ جراحی می روند. غافل از اینکه جراحی افتادگی پلک در موارد غیر ضروری می تواند با عوارضی چون باز ماندن پلک موقع خواب و آبریزش دائمی از چشم رو به رو شوند.

جراحی زیبایی پلک برای اصلاح افتادگی پلک و برداشتن پوست اضافی نیز مناسب می‌باشد. پف پلک ها همیشه ناشی از افزایش سن نیست، بلکه در مواردی پف پلک ها یکی از علائم بیماری های متابولیکی مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید می‌باشد. بدیهی است در چنین حالتی به جای اصلاح پف پلک با جراحی زیبایی، باید بیماری متابولیکی را درمان کرد. عمل جراحی افتادگی پلک نمی‌تواند وضعیت حلقه‌های تیره ایجاد شده در ناحیه زیر چشم، خطوط نازک و چین‌ و چروک‌های اطراف چشم‌ها، یا مشکل افتادگی ابرو را درمان نماید؛ جراح می‌تواند به بیمار پیشنهاد دهد در کنار این درمان از عمل جراحی لیفت ابرو، لیفت صورت و تجدید ساختار پوست نیز برای دستیابی به بهترین نتایج درمانی استفاده نماید.

 

نظر شما