به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
او با بیان اینکه متناسبسازی حقوق بازنشستگان اولویت اول ما در سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: از زمان شروع به کار در سازمان تأمین اجتماعی و بر اساس تأکید ریاست محترم جمهوری متناسبسازی حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت این عزیزان را به عنوان اولویت اول و مهمترین تکلیف سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم و با همکاری همه جانبه تمامی دستگاهها طی روزهای اخیر به تصویب نهایی هیأت وزیران رسیده است و از ماه آینده اجرایی میشود.
آقای سالاری درباره نحوه اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: درباره نحوه اجرا جلسات متعددی با اعضای کانون عالی بازنشستگان داشتهایم و از بین سناریوهای مختلف با نظر نهایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سناریویی که مورد حمایت و تأکید نمایندگان کانون عالی بازنشستگان است، مبنای عمل قرار گرفت.
او ادامه داد: با اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان، حقوق حداقل بگیرانی که دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند حداقل به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان میرسد و حقوق افرادی که دارای ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی هستند نیز کمتر از ۳ میلیون تومان نخواهد بود.
آقای سالاری احیای اعتبار دفترچههای تأمین اجتماعی از طریق پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اولویتهای این سازمان برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته پرداخت مطالبات مراکز درمانی حدود ۱۸ ماه به تعویق افتاده بود و ۱۰ هزار میلیارد تومان به بیمارستانها و مراکز دولتی و ۶ هزار میلیارد تومان نیز به مراکز درمانی خصوصی و غیر دولتی بدهی داشتیم و امروز این مشکلات را پشت سرگذاشتهایم و هیچ گونه بدهی رسیدگی شدهای به مراکز درمانی طرف قرارداد نداریم و پرداختها به مراکز طرف قرارداد حتی قبل از اتمام مهلت قانونی انجام میشود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تحول دیجیتال و ارتقاء خدمات غیرحضوری را از دیگر اولویتهای کاری این سازمان برشمرد و گفت: کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی مهمترین هدف ما در تحول دیجیتال است و براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال جاری حدود ۷۵ درصد از مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاریها کاهش خواهد یافت.
اقای سالاری گفت: ۴۰ درصد از مراجعات حضوری با منتفی شدن درج تاریخ اعتبار در دفترچهها و بهره برداری از سامانههای استعلام اعتبار دفترچهها حذف شده و با حذف کامل دفترچهها و استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی ۱۷ درصد دیگر از مراجعات نیز کاهش مییابد.
او ادامه داد: با بهرهبرداری از سایر سامانههای خدمات غیرحضوری نیز انتظار داریم که تا پایان سال ۷۵ درصد از مراجعات حضوری کاهش یابد.
سالاری با اشاره به خواسته شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق سه جانبه گرایی در این سازمان، گفت: در زمینه سه جانبه گرایی پیشنهادی برای احیای شورای عالی تأمین اجتماعی در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم با تکمیل فرآیندهای قانونی، در آینده نزدیک به صورت لایحه از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
∎
مصطفی سالاری در جلسهای با روسای کانونهای بازنشستگان تأمین اجتماعی سراسر کشور اظهار داشت: با متناسبسازی حقوق بازنشستگان، دریافتی افراد دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی کمتر از ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان نخواهد بود.
او با بیان اینکه متناسبسازی حقوق بازنشستگان اولویت اول ما در سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: از زمان شروع به کار در سازمان تأمین اجتماعی و بر اساس تأکید ریاست محترم جمهوری متناسبسازی حقوق بازنشستگان و بهبود معیشت این عزیزان را به عنوان اولویت اول و مهمترین تکلیف سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کردیم و با همکاری همه جانبه تمامی دستگاهها طی روزهای اخیر به تصویب نهایی هیأت وزیران رسیده است و از ماه آینده اجرایی میشود.
آقای سالاری درباره نحوه اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: درباره نحوه اجرا جلسات متعددی با اعضای کانون عالی بازنشستگان داشتهایم و از بین سناریوهای مختلف با نظر نهایی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سناریویی که مورد حمایت و تأکید نمایندگان کانون عالی بازنشستگان است، مبنای عمل قرار گرفت.
او ادامه داد: با اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان، حقوق حداقل بگیرانی که دارای ۳۰ سال سابقه بیمه پردازی هستند حداقل به ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان میرسد و حقوق افرادی که دارای ۳۵ سال سابقه بیمه پردازی هستند نیز کمتر از ۳ میلیون تومان نخواهد بود.
آقای سالاری احیای اعتبار دفترچههای تأمین اجتماعی از طریق پرداخت مطالبات معوق مراکز درمانی طرف قرارداد را از دیگر اولویتهای این سازمان برشمرد و اظهار کرد: در سال گذشته پرداخت مطالبات مراکز درمانی حدود ۱۸ ماه به تعویق افتاده بود و ۱۰ هزار میلیارد تومان به بیمارستانها و مراکز دولتی و ۶ هزار میلیارد تومان نیز به مراکز درمانی خصوصی و غیر دولتی بدهی داشتیم و امروز این مشکلات را پشت سرگذاشتهایم و هیچ گونه بدهی رسیدگی شدهای به مراکز درمانی طرف قرارداد نداریم و پرداختها به مراکز طرف قرارداد حتی قبل از اتمام مهلت قانونی انجام میشود.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تحول دیجیتال و ارتقاء خدمات غیرحضوری را از دیگر اولویتهای کاری این سازمان برشمرد و گفت: کاهش مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاریهای تأمین اجتماعی مهمترین هدف ما در تحول دیجیتال است و براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پایان سال جاری حدود ۷۵ درصد از مراجعات حضوری مردم به شعب و کارگزاریها کاهش خواهد یافت.
اقای سالاری گفت: ۴۰ درصد از مراجعات حضوری با منتفی شدن درج تاریخ اعتبار در دفترچهها و بهره برداری از سامانههای استعلام اعتبار دفترچهها حذف شده و با حذف کامل دفترچهها و استفاده از سامانه نسخه نویسی الکترونیکی ۱۷ درصد دیگر از مراجعات نیز کاهش مییابد.
او ادامه داد: با بهرهبرداری از سایر سامانههای خدمات غیرحضوری نیز انتظار داریم که تا پایان سال ۷۵ درصد از مراجعات حضوری کاهش یابد.
سالاری با اشاره به خواسته شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برای تحقق سه جانبه گرایی در این سازمان، گفت: در زمینه سه جانبه گرایی پیشنهادی برای احیای شورای عالی تأمین اجتماعی در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم با تکمیل فرآیندهای قانونی، در آینده نزدیک به صورت لایحه از جانب دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شود.
نظر شما