شناسهٔ خبر: 41320502 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس‌جمهوری تونس الغنوشی را به چالش کشید: خبری از تغییر دولت نیست

زهرا موسوی

رئیس جمهوری تونس امروز (دوشنبه) از پذیرش درخواست حزب النهضه برای انجام رایزنی‌ها درباره تشکیل دولت جدید سرباز زد و گفت، قانون اساسی هرگز اجازه هیچ رایزنی را در سایه وجود نخست وزیری با اختیارات کامل نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، این پاسخ قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس به نتایج نشست مجلس شورای جنبش النهضه در روز یکشنبه بود که راشد الغنوشی،‌ رهبر حزب و رئیس پارلمان را مامور آغاز رایزنی با رئیس‌جمهوری و دیگر گروه‌های ملی برای تشکیل دولت جدید کردند. النهضه با نخست وزیری الیاس الفخفاخ مخالف است.

سعید، جنبش النهضه را به مغالطه‌کاری افکار عمومی و افترا علیه آن متهم کرد و گفت، آنچه درباره وجود رایزنی‌ها بین رئیس‌جمهوری و برخی از احزاب منتشر می‌شود عاری از صحت است و از پشتوانه قانون اساسی برخوردار نیست.

رئیس‌جمهوری تونس طی دیدار با الفخفاخ و نورالدین الطبوبی، دبیرکل اتحادیه مشاغل تونس در کاخ قرطاج تاکید کرد: تا زمانی که نخست وزیر با اختیارات کامل کارش را می‌کند هرگز وارد هیچ رایزنی نمی‌شود،‌ رایزنی‌ها زمانی معنا پیدا می‌کنند که یا نخست وزیر استعفا کرده باشد یا لایحه توبیخ علیه او به پارلمان ارائه شده باشد. 

وی اضافه کرد: من هرگز هیچ باج‌خواهی یا ساخت و پاخت یا اقدام در اتاق‌های تاریک را نمی‌پذیرم و صحبت درباره رایزنی‌ها برای تغییر دولت تنها "خواب‌های پریشان و پراکنده" هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما