شناسهٔ خبر: 41320180 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

#پرسش_و_پاسخ_مهدوی ⁉️به چه دليل اين زمان، #آخرالزمان است؟

محمدامین عربی

صاحب‌خبر -

#پرسش_و_پاسخ_مهدوی 

⁉️به چه دليل اين زمان، #آخرالزمان است؟

در روايات اسلامى براى دوره آخرالزمان علائم و نشانه‌هايى ذكر شده كه با تحقق اين علايم و نشانه‌ها پى مى‌بريم كه هم اكنون در دوره آخرالزمان قرار داريم. اينک به برخى از اين علائم و نشانه‌ها اشاره مى‌كنيم:

️1- گسترش ترس و ناامنى
امام باقر عليه السلام مى‌فرمايند: «لا يقوم القائم الا على خوف شديد ...(1)؛ حضرت قائم عليه السلام قيام نمى‌كند مگر در دورانى پر از بيم و هراس.»
و نيز فرمودند: «مهدى عليه السلام هنگامى قيام مى‌كند كه زمام كارهاى جامعه در دست ستمكاران باشد.»(2)

️2- تهى شدن مساجد از هدايت
پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله درباره وضعيت مساجد در آخرالزمان مى‌فرمايند: «مساجدهم عامرة و هى خراب من الهوى(3)؛ مسجدهاى آن زمان آباد و زيباست ولى از هدايت و ارشاد در آن خبرى نيست.»

️3- سردى عواطف انسانى
رسول گرامى اسلام صلى الله عليه و آله در اين باره مى فرمايند: «فلا الكبير يرحم الصغير و لا القوى يرحم الضعيف و حينئذ ياءذن الله له بالخروج(4)؛ در آن روزگار بزرگ‌ترها به زيردستان و كوچك‌ترها ترحم نمى‌كنند و قوى بر ضعيف ترحم نمى‌نمايد. در آن هنگام خداوند به او [مهدى عليه السلام ] اذن قيام و ظهور مى‌دهد.»

️4- گسترش فساد اخلاقى
رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‌فرمايند: «قيامت برپا نمى‌شود تا آن كه زنى را در روز روشن و به طور آشكار گرفته در وسط راه به او تعدى مى‌كنند و هيچ كس اين كار را نكوهش نمى‌كند.»
محمد بن مسلم مى‌گويد: به امام باقر عليه السلام عرض كردم: اى فرزند رسول خدا، قائم شما چه وقت ظهور خواهد كرد؟ امام فرمودند: «اذا تشبه الرجال بالنساء و النساء بالرجال و اكتفى الرجال بالرجال و النساء بالنساء(5)؛ هنگامى كه مردها خود را شبيه زنان و زنان خود را شبيه مردان كنند. آن گاه كه مردان به مردان اكتفا كرده و زنان به زنان اكتفا كنند.»

️5- آرزوى كمى فرزند
پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله فرمودند: «رستاخيز بر پا نمى‌شود تا آن كه كه كسى پنج فرزند دارد و آرزوى چهار فرزند كند و آن كه چهار فرزند دارد مى‌گويد كاش سه فرزند داشتم و صاحب سه فرزند آرزوى دو فرزند دارد و آن كه دو فرزند دارد آرزوى يک فرزند بنمايد. و كسى كه يک فرزند دارد آرزو كند كه كاش ‍ فرزندى نداشت.»(6)

️6- مرگ‌هاى ناگهانى
پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله فرمودند: «قيامت برپا نمى‌گردد تا اين كه مرگ سفيد ظاهر شود. گفتند: اى رسول خدا مرگ سفيد چيست؟ حضرت فرمودند: مرگ ناگهانى.»(7)

️7- جنگ و كشتار
امام رضا عليه السلام فرمودند: «پيش از ظهور امام زمان علیه السلام، كشتارهاى پياپى و بى وقفه رخ خواهد داد.»(8)

پی‌نوشت‌ها:
1- الغيبة، نعمانى، ص 235.
2- ملاحم، ابن طاووس، ص 77.
3- بحارالانوار، ج 2، ص 190.
4- بحارالانوار، ج 52، ص 380.
5- كمال الدين، ج 1، ص 331.
6- فردوس الاخبار، ج 5، ص 227.
7- الفائق، ج 1، ص 141
8- الغيبة، نعمانى، ص 271.
منبع: موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران

نظر شما