شناسهٔ خبر: 41319407 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

جزئیات قیمت‌های امروز در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۹۹/۴/۲۳

قیمت طلا و سکه امروز، با پیروی از رشد بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ده میلیون و 700 هزار تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیف‌تر دلار و نگرانی‌ها نسبت به افزایش موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۸۰۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۹ دلار و ۱۰ سنت رسید.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ در این باره گفت: وضعیت کووید ۱۹ تغییری نکرده و ما تصور نمی‌کنیم که بانک مرکزی آمریکا روند فعلی نرخ‌های بهره را به این زودی تغییر دهد و این مسئله از قیمت طلا پشتیبانی خواهد کرد. دورنمای میان مدت احیای اقتصادی بسیار نامعلوم است و این وضعیت باعث شده طلا فضای بیشتری برای افزایش قیمت پیدا کند.

طبق آمار رویترز، بیش از ۱۲.۸۳ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۶۵ هزار و ۶۲۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

افزایش نرخ ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا طی دو روز گذشته ادامه داشت و فلوریدا روز یکشنبه از شناسایی بیش از ۱۵۰۰۰ مورد جدید ابتلا در مدت ۲۴ ساعت خبر داد.

شاخص دلار آمریکا در برابر رقیبانش ۰.۲ درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که به نگرانی‌های اقتصادی افزود، اظهارات روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بود که گفت در حال حاضر به مذاکره در خصوص فاز دوم توافق تجاری با چین فکر نمی‌کند.

طلا در شرایط ابهامات اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری روبرو می‌شود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد افزایش، به ۱۹۸۷ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۲.۴ درصد صعود کرد و به ۸۳۴ دلار و ۵ سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد افزایش، در ۱۸ دلار و ۸۶ سنت ایستاد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۸ با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز گذشته، ۲۲،۷۵۲ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۲ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار و ۵۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز ‌دوشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۸ با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۵۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها،۲۵ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۸۵۰ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۸، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۹۸۶ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما