شناسهٔ خبر: 41318473 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیگیری طرح حمل و نقل یکپارچه غلات/ حمل ریلی غلات از بنادر به آپرین از 1400 کلید می‌خورد

مدیر عامل تایدواتر با بیان اینکه طرح حمل و نقل یکپارچه غلات را دنبال می‌کنیم، گفت: توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین از سال 1400 اثرات بسیار مطلوبی نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حسین زارعی امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری راه‌آهن با هلدینگ تایدواتر خاورمیانه در باره توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین اظهار داشت: رقمی که امروز بابت این پروژه مطرح شد، درواقع فهرست بهای سال 98 است و پیش بینی ما این است که تا 2 هزار و 500 میلیارد تومان این سرمایه گذاری افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: توسعه حمل و نقل ریلی غلات از بنادر به مرکز لجستیک آپرین و حضور تایدواتر در آن پروژه‌ای پربازده و همچنین سودآور برای سهامداران این شرکت‌ها خواهد بود. ما 45 هزار سهامدار داریم که حتماً به منافع آنها می‌اندیشیم.

مدیر عامل تایدواتر ادامه داد: از حدود 2 سال پیش شرکت تایدواتر به شرکتی صد درصد خصوصی منتقل شده است.

وی با اشاره به ساخت سیلوی غلات در بندر آپرین اضافه کرد: ما در سه محور این پروژه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا می‌کنیم، اول تکمیل طرح سیلوی غلات در بندر امام خمینی(ره) که تاکنون 500 میلیارد تومان آنجا هزینه‌ کرده‌ایم و 25 درصد رشد دارد. دوم سیلوی بندر شهید رجایی است و سوم سیلوی آپرین است.

زارعی گفت: آنچه به عنوان یک فرد بازار سرمایه‌ای می‌دانم این است که آرزوی فعالان بخش لجستیک راه اندازی و توسعه حمل و نقل درب تا درب است. غلات از کشور مبدأ مستقیم به درب شرکت‌های مصرف کننده برود و این به توسعه می‌انجامد.

مدیر عامل تایدواتر تأکید کرد: طرح حمل و نقل یکپارچه غلات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کنیم.

وی گفت: 600 واگن ویژه حمل غلات وارد این حوزه خواهیم کرد.

زارعی با بیان این که منافع سهامداران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این قرارداد در نظر گرفته‌ایم گفت: از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم که در این حوزه به ما کمک دهد، این پروژه فقط در حوزه راه‌آهن و تایدواتر نیست و بخشی از آن هم به وزارت صمت و وزارت کشاورزی مربوط است که امیدواریم مدیران این دو وزارتخانه با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: از سال 1400 اثرات مثبت این قرارداد امروز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم دید.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نظر شما