شناسهٔ خبر: 41318128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هوای کاشان در وضعیت ناسالم قرار گرفت

گروه استان‌ها- رئیس اداره هواشناسی کاشان با بیان اینکه شاخص آلودگی در این شهر بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ است گفت: هوای کاشان در وضعیت ناسالم قرار گرفت و بر همین اساس گروه‌های حساس تا حد امکان در منزل بمانند.

صاحب‌خبر -

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به قرار گرفتن کاشان در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و بررسی‌های صورت‌گرفته باد نسبتا شدید منطقه کاشان و آران و بیدگل را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه این پدیده همراه با گرد و خاک نیز است، افزود: این باد شدید عمدتا از جهت شمال و شمال شرق وارد منطقه کاشان و آران و بیدگل می‌شود و هسته اصلی آن از جنوب سمنان آغاز شده است که به موجب آن گرد و خاک در منطقه کاشان و آران و بیدگل را شامل می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه این پدیده موجب ایجاد پی ام بالای 10 می‌شود، بیان داشت: این موضوع باعث می‌شود تا هوای کاشان در وضعیت ناسالم قرار بگیرد و بر همین اساس بر طبق دستورالعمل‌های محیط زیست گروه‌هایی نظیر سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و ریوی از فعالیت سنگین و بیش از حد در محیط های باز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه شاخص به طور میانگین بین 101 تا 150 قرار دارد گفت: در این شرایط وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد و بر همین اساس توصیه می‌شود تا این افراد در این ایام فعالیت‌های خارج از منزل را محدود و در حد ضرورت از منازل خارج شوند.

انتهای پیام/801/س

نظر شما