شناسهٔ خبر: 41318121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری دومین کارگاه آموزشی و توانمند سازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان

دومین کارگاه آموزشی و توانمند سازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان با حضور مدیران خانه های جوانان از 28 استان کشور در تهران در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا؛ فرشید طهماسبی مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در حاشیه برگزاری دومین کارگاه آموزشی و توانمند سازی در حوزه سلامت و رشد نوجوانان و جوانان در گفتگو با خبرنگار برنا گرگان اظهار کرد: این کارگاه به همت اداره کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و یونیسف در حال برگزاری است که بازخورد خوبی از استان ها را شاهد بودیم.

وی توضیح داد: دومین کارگاه توانمند سازی مدیران و نمایندگان خانه های جوان از 28 استان کشور با ظرفیت و حمایت و بودجه یونیسف برگزار شده است.

وی افزود: اکثر استان ها در این کارگاه ها شرکت کردند و نظرات و ایده های خوبی ارائه شد که امیدواریم بتوانیم راهکارهای موجود و ارائه شده را در جهت توانمند سازی مسئولین خانه های جوان سراسر کشور در حوزه رشد و تکامل کودکان و نوجوانان استفاده کنیم.

طهماسبی همچنین گفت: امیدواریم از طریق تفاهم با یونیسف بخشی از خلاء های حوزه مالی برای توانمند سازی مسئولین خانه های جوان را برطرف کنیم.

وی یادآور شد: از آنجایی که پایه رشد کشور در همه ابعاد قطعا آموزش می باشد امیدواریم بتوانیم افراد شاخصی را برای مدیریت آموزش در بعد کشوری و بین المللی آموزش دهیم.

طهماسبی در رابطه با آموزش کارشناسان امور بین الملل و انتخاب یک کارشناس در هر استان در رابطه با همکاری در حوزه بین الملل اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر نیروی متناظر حوزه بین الملل در استان ها وجود ندارد اما مقرر شده است افراد شاخص و ظرفیت های اعضاء هیئت علمی و کسانی که دغدغه های بین المللی در حوزه ورزش و جوانان دارند در استان ها شناسایی و یک فرد به عنوان کارشناس امور بین الملل در هر استان انتخاب شود.

وی در خصوص حمایت مالی خانه های جوان افزود: خانه های جوان بایستی با مجامع بین المللی تخصصی مانند یونیسف و یونسکو و... ارتباط برقرار کنند که ما هم در تلاشیم حمایت ها را از طریق این ارتباطات دریافت کنیم.

وی در پایان افزود: سمن ها بایستی قوی شوند و با دریافت حمایت ها از نهاد های داخلی و بین المللی به عنوان نهاد های موثر اقتصاد کشور را متحول کنند و انتظار ما این است که سمن ها به صورت خودجوش توانمند شوند و منتظر حمایت های دولتی نباشند.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما