شناسهٔ خبر: 41317630 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس:

برخی نمایندگان از سر دلسوزی احساسی عمل می‌کنند

تهران- ایرنا- نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طرح‌های احساسی برخی نمایندگان جواب نمی‌دهد، گفت: برخی از روی دلسوزی احساسی عمل و طرح‌هایی پیشنهاد می‌کنند که قبلا هم وجود داشته، اما اجرا نمی‌شده است.

صاحب‌خبر -

«علی بابایی کارنامی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: رهنمودهای ایشان در همه حوزه‌ها حسن ختام و نقطه عطف روابط قوا است. توصیه‌های رهبر انقلاب کاربردی و ترسیم نقشه راهی است تا نمایندگان براساس آن برنامه‌های خود را پیش ببرند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حق سوال و نظارت را با رعایت قانون و حرمت اشخاص و همچنین توهین نکردن به افراد و پرهیز از افراط و تفریط برای نمایندگان محفوظ دانستند تا نمایندگان هم براساس منشورهایی که آقا فرمودند مشی جدیدی را دنبال کنند تا در عین حالی که دولت باید بداند مقابل مجلس پاسخگو باشد، مجلس هم به نوعی نقش ریل گذاری را ایفا کند. دولت باید در کنار مجلس قرار گیرد تا رویکرد انسجام و وحدت در کشور حفظ شود.

مخالف فوریتِ طرح مالیات بر خانه‌های خالی بودم 

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند که جنگ مجلس و قوا، مردم را خسته می‌کند پس مجلس و دولت باید در بهبود زندگی مردم اثرگذار باشند؛ رسانه‌ها هم کمک کنند تا فضای همدلی در جامعه حاکم شود. دولت هم باید این امور را بهبود بخشد.  رهبری همچنین توصیه کردند دولت تا روز آخر باید کار کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم از دولت خواست کنار مجلس قرار گیرد تا با همراهی هم بتوانند به مشکلات و امور مردم رسیدگی کنند.

بابایی درباره راهکار مجلس برای برون رفت از این مشکلات، به تصویب طرح دو فوریتی اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارها طرح مالیات بر خانه‌های خالی بود که البته مخالف فوریت آن بودم. کمیسیون عمران طرحی درباره مسکن ارائه کرده و کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی هم قرار است طرحی در این باره ارائه کنند؛ علاوه بر این مجلس دهم نیز چنین طرح‌هایی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌های احساسی جواب نمی‌دهد، افزود: نمایندگان به جای ارائه طرح دو فوریتی در یک روز،  بهتر است پس از بررسی‌های کارشناسی یک تا ۲ هفته ای طرح یک فوریتی مطرح کنند.

نمایندگان احساسی رفتار نکنند

بابایی بر رعایت عدالت در تهبه مسکن تاکید کرد و با بیان اینکه برخی از هیاهو و رفتارهای پوپولیستی سود می‌برند، اظهار کرد: راه مبارزه با مافیای مسکن ارائه طرح دوفوریتی نیست این یک شعار پوپولیستی است که جواب نمی‌دهد. اتفاقاً حضرت آقا هم به نمایندگان توصیه کردند احساسی عمل نکند و برای دولت ریل گذار باشند.

نماینده مردم ساری با اشاره به طرح تسهیل ازدواج، خاطرنشان کرد: برخی از روی دلسوزی احساسی عمل و طرح‌هایی پیشنهاد می‌کنند که قبلا هم وجود داشته، اما اجرا نمی‌شده است مثلا همین ستاد تسهیل ازدواج، در سال ۸۴ تاسیس شده بود.

قوانینی تصویب شود که نتوان آن را دور زد

بابایی ادامه داد: در کشور قوانین کم نداریم و درباره طرح مالیات بر مسکن خالی که روز گذشته در مجلس تصویب شد، باید گفت که صاحب خانه می‌تواند منزلش را به برادرش اجاره دهد. چهار هزار مسکن این‌چنینی در تهران وجود دارد و کسی که چند تا مسکن دارد خوب می‌داند که چگونه قانون را دور بزند. لذا باید قوانینی را به تصویب برسانیم که کسی اجازه دور زدن آن را نداشته باشد؛ ضمن اینکه باید زمینه جذب سرمایه‌ برای بازار مسکن را فراهم کنیم. نمی شود انبوه‌سازان را رها کرد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: باید نظام تشوق و تنبیه بگذاریم نه اینکه در بازه ای از زمان تشویق و در بازه ای دیگر تنبیه باشد. این افراط و تفریط است. توقع داریم با این تصمیمات، مشکل حوزه مسکن رفع شود. در حالی که دنیا عاقلانه این کار را انجام داد یعنی هم از سرمایه گذاران به موقع حمایت کرد و هم از افرادی که نمی‌توانند حداقل های زندگی را داشته باشند.

ارائه طرح اعطای بسته معیشتی 

بابایی با اشاره به طرح معیشتی ارائه سبدکالا، گفت: جزو طراحان هستم. مجلس این طرح را با توجه به اوضاع کشور تصویب و دولت را موظف می‌کند با اولویت پوشش جامع به همه سبد کالا بدهد. آقا هم در سخنان خود فرمودند اگر کسی دو بسته معیشتی هم گرفت اشکالی ندارد اما در کشور کسی نباشد که حتی یک سبد کالا را دریافت نکرده باشد. پس بسته معیشتی باید به همه جامعه برسد.

وی افزود: روی این طرح در کمیسیون اجتماعی و همچنین برنامه و بودجه کار می‌شود و ممکن است پس از تلفیق به صحن بیاید. این بسته معیشتی از شهریورماه توزیع می‌شود.

نظر شما