شناسهٔ خبر: 41317413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در نشست حجت الاسلام قمی با مجمع نمایندگان همدان مطرح شد؛

تلاش برای رفع چالش‌های استقرار روحانی در روستاهای استان همدان

همدان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با مجمع نمایندگان استان همدان خبر داد و گفت: رفع چالش استقرار روحانی در روستاهای همدان به بحث گذاشته شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون برگزاری نشست مشترک رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مجمع نمایندگان استان همدان همدان اظهار کرد: این جلسه به ریاست حجت الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

وی با بیان اینکه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصمیم گرفته در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی هر ماه یک جلسه با مجمع نمایندگان استان‌های مختلف داشته باشد، افزود: در این جلسات مهمترین موضوعات فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی استان مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

ظرفیت‌ها و قوت‌های استان‌ها در حوزه فرهنگی استخراج می‌شود تا داشته‌ها تقویت و آسیب‌ها برطرف شود مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این جلسات مسائل فرهنگی و تبلیغی استان نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت، ادامه داد: ظرفیت‌ها و قوت‌های استان‌ها در حوزه فرهنگی استخراج می‌شود تا داشته‌ها تقویت و آسیب‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین نشست حجت الاسلام قمی با مجمع نمایندگان استان همدان شامگاه یکشنبه برگزار شد، ادامه داد: امیدواریم این جلسات برکات خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام نظیری در ادامه با بیان اینکه موضوع جلسه بررسی اهم فرصت‌های فضای فرهنگی استان همدان و بررسی چالش‌ها و موانع حوزه فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مرتبط با سازمان بود، اضافه کرد: فرصت‌های بسیار خوبی مانند قدمت هیئات حسینی همدان، سبک سقایی، توسعه حوزه‌های علمیه‌ای و مواردی از این دست در استان همدان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه نیروی مورد نیاز ما را در قسمت خواهران و برادران تأمین می‌کند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی با یکسری چالش‌ها و موانع در استان همدان مواجه است و اغلب نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز بر این نظر هستند که فضای روستایی استان از فضای تبلیغی خالی است و تعداد روحانیون مستقر خیلی کم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در روستاهای دارای روحانی مستقر بسیاری از آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی به همت روحانی و مبلغ حل شده است، بیان کرد: مقرر شد با همت نمایندگان مجلس و پیگیری جذب اعتبارات برای رفع این چالش تلاش شود.

مهمترین مشکل تبلیغات اسلامی در حوزه روحانیون مستقر تأمین منابع مالی است

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل تبلیغات اسلامی در حوزه روحانیون مستقر تأمین منابع مالی است، افزود: خوشبختانه اقبال مبلغین و طلاب برای حضور در فضاهای روستایی وجود دارد.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به اینکه در برخی روستاها خانه عالم وجود ندارد و یا خانه‌های عالم به تعمیرات نیاز دارد، ادامه داد: تأمین حقوق روحانیون مستقر هم بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه موضوع خانه عالم و مسائل مربوط به تعمیرات آنها را از طریق مجموعه‌های غیر دولتی پیگیری خواهیم کرد، ادامه داد: در رابطه با تأمین حقوق روحانیون مستقر استاندار، نمایندگان مجلس، سازمان برنامه و بودجه و مجموعه‌های مؤثر باید پیگیری کنند و هر مقدار کمک و پشتیبانی صورت گیرد تعداد روحانیون مستقر در روستاها افزایش خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه جلسه پر بار و خوبی برگزار شد، افزود: استان همدان در برگزاری این نشست پیشتاز بود و نخستین نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با مجمع نمایندگان انجام شد.

نظر شما