شناسهٔ خبر: 41317367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رونق نهضت گلخانه‌ای با سرمایه‌گذاری بومی

زهرا حمیدی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای نهضت گلخانه‌ای در چهار شهرستان سربیشه، سرایان، زیرکوه و نهبندان از یک ماه گذشته آغاز شده که تا کنون ۱۱۰ سرمایه گذار بومی استان متقاضی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

مهدی سورگی، امروز دوشنبه ۲۳ تیر در  نشست خبری آنلاین در مورد بررسی پیشرفت نهضت‌ گلخانه‌ای در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: پس از امضاء تفاهم‌نامه توسعه هزار هکتاری شهرک‌های کشاورزی ۶۲ نقطه جغرافیایی استان برای ایجاد این شهرک‌ها مستعد شناخته شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای به طور مستقیم و غیر مستقیم ۱۲ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد خواهد کرد.

سورگی ادامه داد: از مجموع هزار و ۵۱ هکتار تخصیص یافته ۶۷۲ هکتار در حوزه شهرک‌های گلخانه ای، ۱۶۷ هکتار مجتمع دامی، ۱۵۷ هکتار بارگاه‌های بهداشتی زرشک و ۵۵ هکتار شهرک‌های شیلات شناسایی شده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه شهرک‌های گلخانه‌ای ۵۵۶ هکتار و در حوزه بارگاه‌های بهداشتی زرشک ۱۸ هکتار به مرحله نهایی رسیده است.

سورگی ادامه داد: در بحث بارگاه‌های بهداشتی زرشک از ۱۵۷ هکتار شناسایی شده، مطالعه ۳۰ هکتار قطعی شده و مابقی نیز تا پایان این ماه قطعی خواهد شد.

وی افزود: در حوزه گلخانه‌ها حدود ۵۵۶ هکتار در دست مطالعه بوده و مطالعات ۲۵۶ هکتار نهایی شده و ۱۵۶ هکتار برای واگذاری به پیمانکار در سامانه بارگذاری شده  است و در تیرماه جاری عملیات این مجتمع ها در بحث گلخانه‌ها اجرا می‌شود.

سورگی با بیان اینکه در بحث پرورش شیلات نیز ۵۵ هکتار اراضی شناسایی شده که مطالعات آن در دست اقدام است، اظهار کرد: در حوزه دام برای ۱۶۷ هکتار مجوز کمیسیون ماده ۲ گرفته شده و در حال حاضر مطالعات ۱۰۰ هکتار در حال  انجام است.

وی افزود: فراخوان جذب سرمایه‌گذار برای نهضت گلخانه‌ای در چهار شهرستان سربیشه، سرایان، زیرکوه و نهبندان از یک ماه گذشته آغاز شده که تا کنون ۱۱۰ سرمایه گذار بومی استان متقاضی شده‌اند.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی، میزان سرمایه در گردش این طرح را ۷۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: مرحله اجرای زیرساخت و واگذاری به سرمایه‌گذار همزمان پیگیری خواهد شد. 

سورگی با بیان اینکه اولویت با جذب سرمایه گذار بومی است، افزود: متقاضیان در چهار شهرستان اعلام شده برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کرده و از طریق لینک در نظر گرفته شده در این سایت برای ثبت‌نام به عنوان سرمایه‌گذار اقدام کنند.

وی یادآور شد: فراهم کردن زیرساخت برای احداث شهرک‌های گلخانه‌ای توسط دولت انجام می‌شود و انجام بقیه کارها بر عهده سرمایه‌گذار است.

 انتهای پیام 

نظر شما