شناسهٔ خبر: 41317093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پرستاران خراسان رضوی از استفاده تلفن همراه در طول کار منع شدند

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از تلفن همراه توسط کارکنان پرستاری در طول کار به خاطر پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ ممنوع است.

صاحب‌خبر -

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از دکتر شاپور بدیعی گزارش داد: این تصمیم بر اساس مصوبه نشست هماهنگی مراقبت و درمان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاصل شده است.
وی افزود: در حال حاضر بیمارستان‌های امام رضا (ع) و شریعتی از مراکز ارجاع و بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ محسوب می‌شوند و به منظور کمک به تیم پرستاری این مراکز، پرستاران فعال در بخش‌های غیر اورژانسی سایر مراکز به مراکز ارجاع بیماران کرونایی معرفی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر این اساس تمامی کارکنان معرفی شده به مراکز درمانی کرونایی، در مدت زمان ماموریت به عنوان کارکنان این مراکز تلقی می‌شوند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: با توجه به شیوع موج دوم ویروس کرونا ۳۰ تا ۵۰ درصد پرستاران و کمک پرستاران بخش‌های غیرحیاتی و غیراورژانسی مراکز درمانی زیرپوشش در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) به ‌کارگیری شدند.
دکتر امیررضا صالح‌مقدم افزود: برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای بوده که هیچگونه‌ای لطمه‌ای به امر درمان و سلامت بیماران غیرکرونایی وارد نشود.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه افزایش سرعت خدمت‌رسانی پرستاران و کمک پرستاران به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و افزایش بخش‌های بستری این نوع بیماران در بیمارستان‌های شریعتی و امام رضا (ع) بوده است.
وی کمک به کادر درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را که مدت چهار ماه است به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

هم اکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در کادر پرستاری مناطق زیرپوشش  دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

حدود ۸۰ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان، زیر پوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد، ۱۳ شهرستان در استان خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.6053

نظر شما