شناسهٔ خبر: 41316465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳ فرماندار و یک سوم کارمندان بانک‌های استان گلستان به کرونا مبتلا شدند

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: سه فرماندار در استان گلستان به کرونا مبتلا شدند که یکی از آنها بیش از ۲۰ روز در بیمارستان بستری بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه فرماندار در استان گلستان به کرونا مبتلا شدند که یکی از آنها بیش از 20 روز در بیمارستان بستری بود و بهبود پیدا کرد.

وی افزود: متاسفانه در این مدت مدیرکل تامین اجتماعی و رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی گلستان را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست دادیم.

وی با بیان اینکه حدود یک سوم کارمندان بانک‌های استان به کرونا مبتلا شدند ادامه داد: بر اساس گزارش مدیرعامل یکی از بانک‌های استان دو شعبه در شهرستان‌ها به‌دلیل ابتلای کارمندان به کرونا تعطیل شد و بانک‌ها، دفاتر پیشخوان و مطب‌ها جزو مشاغل پرخطر در شیوع کرونا هستند اما به‌طور دقیق نمی‌توان مشاغل پرخطر و کم خطر را تفکیک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از ابتدای اسفندماه تاکنون 45 هزار بیمار با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که 11 هزار و 500 نفر آنها بستری و حدود 34 هزار نفر هم غربالگری سرپایی شدند.

فاضل افزود: از مجموع 12 هزار نمونه‌گیری کرونا در گلستان تست بیش از پنج هزار نفر معادل 40 درصد مثبت اعلام شد و در 24 ساعت گذشته 115 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری شدند.

وی ادامه داد: از مجموع 683 بیمار بستری در بیمارستان‌های استان، 114 بیمار در آی سی یو و 44 نفر به دستگاه کمک تنفسی وصل هستند. همچنین بیمارستان‌های گنبدکاووس و آق‌قلا آلودگی بیشتری نسبت به سایر بیمارستان‌ها دارند و ظرفیت بیمارستان‌های گنبدکاووس اشباع شده است. همچنین در گرگان در حال حاضر در بیمارستان‌های 5 آذر و صیاد شیرازی بیماران کرونایی بستری هستند.

فاضل خاطرنشان کرد: زمانی که در اسفندماه نقاهتگاه بیماران بهبود یافته از کرونا را در گرگان راه‌اندازی کردیم استقبالی از آن نشد و در مجموع فقط 17 نفر در این مکان بستری شدند و اکنون با اشباع شدن بیمارستان‌های گنبد دغدغه این منطقه را داریم.

انتهای پیام/588/ح

نظر شما