شناسهٔ خبر: 41315642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

طرح الحاق از دستورکار خارج شد

مساله الحاق کرانه باختری همچنان اصلی ترین موضوع اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی این رژیم است؛ مساله ای که ممکن است حتی به فروپاشی ائتلاف دولتی و برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شود.

صاحب‌خبر -

ایسنا نوشت: مساله الحاق کرانه باختری همچنان اصلی ترین موضوع اختلاف بین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و بنی گانتس، وزیر جنگ و نخست وزیر تناوبی این رژیم است؛ مساله ای که ممکن است حتی به فروپاشی ائتلاف دولتی و برگزاری انتخابات زودهنگام منجر شود.

شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موضوع الحاق کرانه باختری از جدول برنامه‌های روز یکشنبه دولت حذف شده است.

این شبکه افزود که ظاهرا اختلافات بر سر بندی که به نتانیاهو اجازه الحاق کرانه باختری بدون موافقت بنی گانتس را می‌داد، موجب شده تا این مساله در جلسه دیروز دولت مطرح نشود.

به گفته منبع مذکور، بر خلاف دولت‌های پیشین، دولت ائتلافی مشخص کرده که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی و بنی گانتس نخست وزیر تناوبی باید با هم در مورد مسائل مختلف تصمیم‌گیری کنند، به جز مساله الحاق کرانه باختری که تصمیم‌گیری نهایی در مورد آن به نتانیاهو سپرده شده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اختلاف اصلی بین گانتس و نتانیاهو بر سر این است که گانتس نمی‌خواهد قبل از مذاکره با کشورهای عربی در مورد طرح الحاق کرانه باختری، به نتانیاهو اجازه تصویب این طرح را بدهد.

این شبکه افزود که دولت به زودی خواستار ایجاد تغییراتی در این طرح خواهد شد، زیرا بدون موافقت گانتس، ائتلاف دولتی بی‌معنی خواهد بود.

نتانیاهو قرار بود اوایل ماه جاری طرح الحاق کرانه باختری را به اجرا بگذارد، اما اختلافات داخلی، اختلاف نظر با آمریکا در مورد شیوه اجرای این طرح و واکنش‌های گسترده فلسطینی، عربی و بین‌المللی به آن موجب شد تا اجرای آن به آینده موکول شود.

برچسب‌ها:

نظر شما