شناسهٔ خبر: 41315358 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

رقابت ۲ هزار و ۱۰۰ نامزد در انتخابات پارلمانی سوریه

۲ هزار و ۱۰۰ نامزد برای رقابت در سومین دوره مجلس قانونگذاری سوریه در کلیه استان ها رقابت می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

عضو کمیته عالی انتخابات قضایی سوریه اعلام کرد که با پایان یافتن مهلت نام نویسی از نامزدهای انتخاباتی مجلس این کشور ۲ هزار و ۱۰۰ نامزد برای رقابت در سومین دوره مجلس قانونگذاری این کشور در کلیه استان های سوریه رقابت می کنند.

اخبار بین الملل-قاضی النوری فارس با اعلام این مطلب افزود که این انتخابات در ۷ هزار و ۳۱۳ مرکز رای گیری در روز یکشنبه ۲۹ تیر ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود.

بر اساس اعلام وی تعداد نامزدهای ثبت نام کننده این دوره مجلس سوریه در ۱۴ استان سوریه شامل طرطوس ۵۸ ، سویداء ۲۰ ، الحسکه  ۲۰۷ ،  ادلب ۴۷ ، لاذقیة ۲۱۷ ، دیر الزور ۵۸ ،  حماه ۱۲۲ ، حلب ۱۵۹ ، حومه حلب ۱۵۳ ، دمشق ۲۳۵ ، حومه دمشق ۶۱۹ ، قنیطره ۳۴ ، الرقه 37  و درعا ۳۲ نامزد است .

قاضی فارس با اشاره به اینکه مجموع مراکز انتخاباتی در تمام استان ها بالغ  بر هفت هزار ۳۱۳ مرکز است، گفت: برای شهروندان دو استان رقه و ادلب  که در استان های دیگر ساکن شده اند، مراکز انتخاباتی راه اندازی شده است تا روند انتخابات را برای ایشان تسهیل کند.

استان ادلب از سال ۱۳۹۴ در اشغال تروریست های مورد حمایت برخی از کشورهای غربی و عربی و رژیم صهیونیستی است.

ترکیه نیز از سال ۱۳۹۸ با هدف آنچه که سرکوب برخی اقدامات تروریستی از سوی کردها خوانده است وارد مناطق شمالی سوریه در استان الرقه شد.

طبق قانون انتخابات سوریه به هر نامزد اجازه داده می شود تا یک هفته قبل از شروع انتخابات، انصراف خود را اعلام کند.  

شایان ذکر است که  بشار اسد رییس جمهوری سوریه با صدور دستوری ۱۹ ماه ژوییه ۲۰۲۰  ( ۲۹ تیر۱۳۹۹) را به عنوان روز انتخابات مجلس تعیین کرد.

 سوریه شامل ۱۴ استان است که مردم این کشور در مجموع ۲۵۰ نماینده منتخب خود را به مدت چهار سال انتخاب می کنند.

اولین انتخابات مجلس نمایندگان سوریه پس از اصلاح قانون اساسی در این کشور  در ‎۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۱ برگزار شد.

بر اساس اصل‌۷۱ قانون اساسی سوریه مجلس‌ خلق‌ عهده‌ دار وظایف‌ی نظیر اعلام‌ نامزدی‌ ریاست‌ جمهوری ، تصویب‌ قوانین، بحث‌ پیرامون‌ سیاست های‌ دولت‌ ، تصویب‌ بودجه‌ عمومی‌ و برنامه‌ های‌ توسعه‌ کشور، تصویب‌ معاهدات‌ و قراردادهای‌ بین‌ المللی‌ در زمینه‌ امنیت‌ کشور که‌ مشتمل‌ بر معاهدات‌ مربوط به‌ صلح‌ و پیمانها و کلیه‌ معاهدات‌ مربوط به‌ حق‌ حاکمیت‌ است‌. 

 

نظر شما