شناسهٔ خبر: 41314450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده عراقی: بغداد به جای آمریکا، از ایران سلاح خریداری کند

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به کارشکنی آمریکا در تجهیز تسلیحاتی نیروهای عراقی، تأکید کرد که بغداد باید در خرید سلاح، تهران را جایگزین واشنگتن کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از طرح تجهیز تسلیحاتی نیروهای عراقی توسط جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای دوست عراق خبر داد.

«کریم علیوی» عضو این کمسیون به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که طی سالهای گذشته به خاطر قراردادهای تسلیحاتی با آمریکا، پرونده تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق با مشکل روبرو شده است.

وی با تأکید بر اینکه عراق باید کشور دیگری را جایگزین خرید سلاح از آمریکا کند، تصریح کرد: «طرف ایرانی آماده است، به ارتش عراق سلاح بفروشد».

این نماینده عراقی با اشاره به اینکه کیفیت سلاحهای ایران بالاست، خاطر نشان کرد، این سلاحها می‌تواند تحولی در نیروهای عراقی به همراه داشته باشد.

علیوی با بیان اینکه مسئله خرید سلاح از ایران را با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق مطرح خواهند کرد، تأکید کرد، زمان دیدار با نخست وزیر مشخص نیست ولی این مسئله به همراه تجاوزات ترکیه و آمریکا مطرح خواهد شد.

پس از ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس فقید سازمان الحشد الشعبی، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان تروریست آمریکایی را تصویب کرد.

این در حالی است که آمریکاییها با استفاده از نفوذ شخصیتهای سیاسی وابسته به خود تا کنون مانع اجرای این مصوبه شده‌اند. بارها رسانه‌ها و تحلیلگران عراقی از نقش منفی آمریکا در حمایت از تروریسم و ایجاد ناامنی در عراق انتقاد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما