شناسهٔ خبر: 41312905 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سه ساعت درگیری پلیس سمنان با قاچاقچی‌ها و کشف ۱.۵ تن مواد مخدر

یک تن و ۴۹۱ کیلوگرم مواد مخدر پس از ۳ ساعت درگیری مسلحانه نیروهای پلیس سمنان با سوداگران مرگ در عملیات مشترک با پلیس سیستان و بلوچستان کشف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا- سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه ۲۳ تیر اعلام کرد: طبق پیگیری‌های اطلاعاتی ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان سرنخ هایی از انتقال محموله بزرگ موادمخدر توسط اعضای یک باند مسلح از شرق به مناطق مرکزی و پایتخت کشور به دست آمد. پس از اقدامات اطلاعاتی گسترده و شبانه‌روزی بر روی فعالیت‌های اعضای این باند، مشخص شد این انتقال در قالب یک کاروان و با اسکورت چند خودرو مسلح انجام می‌شود. در همین راستا و پس از برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد کارشناسی و بررسی تمامی جوانب امر، هماهنگی های لازم با پلیس سیستان و بلوچستان برای اجرای عملیات منسجم و مقتدرانه نیز به عمل آمد.

وی افزود: با آغاز عملیات و هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان، زانتیای حامل بار در محور خاش ـ ایرانشهر شناسایی و دستور ایست پلیس به خودرو مورد نظر صادر شد و راننده زانتیا از صحنه و اجرای طرح مهار و تعقیب و گریز فرار کرد و خودرو پس از طی مسافتی متوقف شد و سرنشینان آن به سوی ماموران پلیس تیراندازی کردند و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان موادمخدر آغاز شد.

حسنی خاطرنشان کرد: آتش پرحجم ماموران پلیس در این درگیری ۳ ساعته، سوداگران مرگ را مجبور به آتش زدن خودرو و فرار از صحنه عملیات کرد و ماموران پلیس پس از مهار آتش و دستگیری یکی از قاچاقچیان، یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم سوخته تریاک و ۹۱ و نیم کیلوگرم تریاک از خودرو کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: هماهنگی درون سازمانی بین بخش‌های مختلف ناجا در مقابله و مبارزه موثر و همه‌جانبه با سوداگران مرگ در اوج خود قراردارد و مردم اطمینان داشته باشند نیروی انتظامی از هیچ تلاشی برای برقراری امنیت و آرامش هموطنان در زمینه‌های مختلف برقراری امنیت دریغ نمی‌کند.

نظر شما