شناسهٔ خبر: 41312546 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار شاهرود خبر داد:

انسداد راه‌های فرعی منتهی به "جنگل ابر"

با دستور معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود، راه‌های فرعی و غیرضروری جنگل حفاظت شده ابر با هدف حفظ عرصه و پوشش گیاهی منطقه مسدود شد.

صاحب‌خبر -

نادر فخری 23 تیر ماه و در بازدید از جنگل ابر شاهرود، اظهار کرد: مسدود کردن مسیرهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند، موثر است.

وی تاکید کرد: ورود خودروها خارج از مسیرهای گردشگری ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

فرماندار شاهرود از جنگل ابر به عنوان یک سرمایه ملی نام برد و تصریح کرد: حفاظت از این جنگل منحصر به فرد امری ضروری است و دستگاه های متولی باید همه توان خود را در حفاظت بهتر از آن به کار گیرند.

وی با بین اینکه جنگل ابر ظرفیت گردشگری بالایی دارد خاطرنشان کرد: جنگل هیرکانی ابر بعد از کویر لوت دومین اثر طبیعی ایران است که در فهرست آثار طبیعی جهانی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا- بر این اساس، چندین راه فرعی که توسط آفرودسواران و گردشگران ایجاد شده بود با حضور سرپرست منطقه حفاظت شده جنگل ابر، شورای اسلامی و دهیاری روستای هدف گردشگری ابر، نمایندگان اداره‌های میراث‌فرهنگی، منابع‌طبیعی و محیط زیست، شرکت گردشگری چشمه ساران و ... بسته شد.

منطقه ابر در ۴۰ کیلومتری شمال شرقی شهرستان شاهرود استان سمنان قرار دارد و یکی از معروف‌ترین مناطق دیدنی استان سمنان محسوب می‌شود. این منطقه که به نام جنگل‌های ابر معروف است، ارتفاعات آن به شکل چمنزار بوده و مراتع آن دارای درخت است و در پایین‌دست آن نیز جنگل با گونه‌های متنوع دیده می‌شود. جنگل ابر به دلیل قرار داشتن در ردیف جنگل‌های هیرکانی ایران به ثبت جهانی رسیده است.

انتهای پیام

نظر شما