شناسهٔ خبر: 41312530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارگران شهرداری آبادان خواستار حقوق معوقه خود شدند

آبادان - ایرنا - جمعی از کارگران پسماند شهرداری آبادان روز دوشنبه با حضور مقابل دفتر امام جمعه این شهر خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا بیش از ۵۰ نفر از کارگران خدمات شهری آبادان به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مزایای شغلی مقابل دفتر امام این شهر حاضر شده و خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

کارگران معترض به خبرنگار ایرنا گفتند: زیر نظر پیمانکار پسماند در منطقه ۲ شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و چهار ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است. 

آنها افزودند: ۱۶ ماه حق بیمه ما هم پرداخت نشده و با کمترین امکانات مشغول کار هستم و بارها به دلیل این مشکلات اعتراض کردیم ولی فقط با وعده و وعید مواجه شدیم و در عمل هیچ اتفاق مثبتی در خصوص پرداخت بیمه و حقوق رخ نداده است.

این کارگران گفتند: با اینکه برای انجام کار در زمان بیماری کرونا باید از دستکش و ماسک استفاده کنیم شهرداری در تهیه این اقلام به ما کمکی نکرده است و مجبوریم با هزینه خودمان این اقلام را تهیه کنیم.

آنها اظهار داشتند: ماه‌هاست منتظر پرداخت مطالبات معوقه خود هستیم، شرایط اقتصادی سخت است و این تاخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد، ما در پرداخت اجاره منزل و سایر هزینه های زندگی با مشکل جدی مواجه شده ایم.

کارگران معترض گفتند: ما  از قولهای بی پشتوانه مسوولان شهرداری خسته شده ایم و امیدواریم این بار صدای ما را بشنوند و در رفع مشکلاتمان یاری کنند زیرا با این شرایط حتی توانایی تامین کمترین مایحتاج خانواده خود را نداریم.

شهردار آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: حقوق پایه ۲ ماهه نخست سالجاری، اضافه کار و حق بیمه کارگران پسماند در روز جاری پرداخت شد.

محمودرضا شیرازی با بیان اینکه در شهرداری آبادان نسبت به چارت سازمانی نیروی مازاد دارد، اظهار داشت: مدیریت جدید هیچ نیرویی را به بدنه شهرداری تزریق نکرده‌ است و حتی با رشد جمعیتی منفی در بدنه شهرداری مواجه بوده‌ایم.

شهردار آبادان گفت: با توجه به کسر ۳۵ درصدی حق آلایندگی از شهرداری و واگذاری آن به محیط زیست شهرداری آبادان با مشکل مالی مواجه شده و امیدواریم این قانون با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شود تا شهرداری‌ها با کسر بودجه مواجه نشوند.

وی افزود:با توجه به مشکلات مالی شهرداری آبادان فعلا توانایی پرداخت معوقات سال گذشته را نداریم.

نظر شما