شناسهٔ خبر: 41312523 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پوتین: تلفات کرونا در روسیه، به مراتب کمتر از سایر کشورهاست

ولادیمیر پوتین امروز گفت: روسیه با وجود مشکلات، توانسته به خوبی شیوع ویروس کرونا را کنترل کند که میزان بسیار پایین تلفات انسانی، گویای آن است و عواقب منفی اقتصادی و اجتماعی این همه گیری را نیز مدیریت کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که میزان مرگ و میر ناشی از عفونت ویروس کرونا در این کشور، چندین برابر کمتر از سایر کشورهای جهان است.

پوتین امروز، دوشنبه در نشست شورای توسعه راهبردی و طرحهای ملی روسیه، گفت: «از لحاظ یکی از شاخص‌های اصلی اثربخشی اقدامات ما - مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 – وضعیت کشور بسیار خوب به نظر می رسد: در کشور میزان مرگ و میر ناشی از عفونت کرونا به ازای هر 100 هزار نفر، به مراتب پایینتر و چندین برابر کمتر از بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله کشورهای اروپایی دارای سیستم پیشرفته بهداشت، سلامت و درمان است.»

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: «در روسیه روزانه بیش از 300 هزار آزمایش تشخیص کرونا از شهروندان انجام می‌شود ، تا تاریخ 11 جولای سال جاری (21 تیر ماه)، بیش از 170 هزار و 377  تخت تخصصی در بیمارستان‌ها مستقر شده و در حال حاضر فقط 66 درصد آنها برای اهداف مورد نظر خود استفاده شده‌اند. مطمئناً این وضعیت به ما اجازه داده تا انتقال تدریجی تاسیسات پزشکی بسیج را آغاز کرده و موفق شده‌ایم تا این کار را به سرعت انجام داده و وضعیت بیمارستان‌ها به حالت عادی باز گردد.»

پوتین تاکید کرد: «درصد روزانه موارد تشخیص داده شده از بیماری کووید-19 در کشور ما پایدار شده و در عین حال تعداد بیمارانی که بهبود یافته‌اند، روزانه در حال افزایش است. در این رابطه، تعداد شهرهایی که به تدریج شروع به کاهش محدودیت‌ها و رژیم خود انزوایی برای شهروندان کرده‌اند، در حال افزایش است

وی افزود: «البته مبارزه با این تهدید جدی هنوز ادامه دارد، ولی نکته اصلی این است که ما شاهد پویایی مثبت وضعیت هستیم و در شرایط کنونی بسیار مهم است که با دقت عمل کرده و مطابق با شرایط فعلی، به تلاش برای غلبه بر خسارات ناشی از این بیماری همه گیر به اقتصاد و حوزه اجتماعی کشور ادامه دهیم.»

ولادیمیر پوتین ابراز اطمینان کرد که وحدت ملی در کشور این امکان را بوجود آورده تا پاسخ مناسب و کافی به چالش همه گیری ویروس کرونا داده شود.

وی تأکید کرد که امنیت و حفظ سلامت شهروندان در اولویت اصلی تمامی تصمیمات اتخاذ شده در طول شیوع ویروس کرونا در روسیه قرار داشته و کلیه تلاش‌های مقامات فدرال و منطقه‌ای، مراکز پزشکی، علمی، جامعه تجاری و سازمان‌های غیرانتفاعی، روی این مسئله متمرکز بوده و هست.

رئیس جمهوری روسیه همچنین شرکت کنندگان در این نشست را دعوت کرد تا درباره "جهت گیری‌های کلیدی در راستای توسعه کشور و اقدامات آتی" بحث و گفتگو شود.

پوتین گفت: «مهمترین و اصلی ترین مسئولیت ما ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان و منافع امنیتی خانواده‌های روس است که در مرکز تمام تصمیمات و برنامه‌های ملی قرار دارد. و این دقیقاً همانگونه است که مسئولان در هنگام بروز همه گیری رفتار کردند.

رئیس جمهور اذعان کرد که مقابله با ویروس کرونا "بدون مشکل و بدون نارسایی‌های مشخص" هم نبوده، ولی وی اطمینان دارد که روسیه "به درستی به چالش همه گیری این بیماری واکنش نشان داده است."

پوتین گفت: «روسیه موفق شد تا از افزایش چشمگیر بیکاری در طول بحران کرونا، آنطور که در برخی کشورها رخ داد، جلوگیری کند. البته در مراحل اولیه مبارزه با این چالش، ناهماهنگی‌ها و عدم انسجام در اقدامات وجود داشت که به تدریج برطرف شد.»

رئیس جمهور تاکید کرد که با وجود مشکلات بوجود آمده، دستورالعمل‌های بلند مدت برای توسعه راهبردی و اجرای طرح‌های ملی، بدون تغییر باقی مانده و بسیار مهم است که منابع جدید تأمین اعتبار برای پروژه‌های سرمایه گذاری زیرساختاری در کشور جذب شود.

انتهای پیام/

نظر شما