شناسهٔ خبر: 41312469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در تالش تسهیلات می‌گیرند

آستارا - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری تالش گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا سیاست‌ دولت برای حفظ اشتغال است و ۱۴ رسته شغلی کارفرمایی یا خویش‌فرمایی از وام بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 زینب افراز روز دوشنبه در جلسه راهکارهای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در فرمانداری تالش اظهار کرد: تسهیلات حمایتی از طریق سامانه کارا به همه واحدها و کارگاه های آسیب دیده از   کرونا اعم از بیمه شده و فاقد بیمه اختصاص می‌یابد و نرخ سود آن ۱۲ درصد و با احتساب دوره تنفس، بازپرداخت آن ۲۴ ماهه است.
وی افزود: برای واحدهای کسب و کار که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر شاغل دارای بیمه تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیون ریال شامل ۷۰ درصد هزینه دستمزد و ۳۰ درصد امور عملیاتی و برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند، ۱۶۰ میلیون ریال شامل ۵۰ درصد هزینه دستمزد و ۵۰ درصد امور عملیاتی پرداخت می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری تالش ادامه داد: با برداشتن محدودیت بیمه، واحدهای کسب و کار دارای مجوز که فاقد بیمه هستند نیز می توانند تا پایان تیرماه با ثبت نام در سامانه کارا از تسهیلات کرونا بهره مند شوند.
شیوع بیماری کرونا بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده و به بخش های اقتصادی همه کشورها خسارت وارده کرده است و مسئولان برای حمایت از صاحبان مشاغل، به آنها تسهیلات می دهند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

نظر شما