شناسهٔ خبر: 41311969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان قزوین:

طرح افزایش ۲۵درصدی عملکرد محصولات دیم در قزوین اجرا می‌شود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای طرح افزایش ۲۵درصدی عملکرد محصولات کشت شده در اراضی دیم استان انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ تورج بنیادی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: رشد ۲۵درصدی عملکرد محصولات کشت شده در سطح حدود نیمی از اراضی دیم استان در مدت زمان پنج سال برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.
او اظهار کرد: در حال حاضر  نزدیک به ۱۰۰هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم در استان وجود دارد که ارتقای عملکرد محصولات کشت شده در ۴۸هزار هکتار آن برنامه ریزی شده است.
 بنیادی رعایت تناوب زراعی از طریق کشت حبوبات، مصرف بهینه بذر و کود و اتکا به روش های جدید در این حوزه، استفاده از ارقام مناسب و مقابله با علف های هرز را از مهمترین مزایای اجرای این طرح برشمرد.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه مزارع دیم استان با توجه به بارندگی های مناسب  اخیر و ادامه  آن  قابلیت توسعه دارد گفت: در همین راستا، برنامه توسعه ۵۰درصدی سطح زیر کشت اراضی دیم در سه شهرستان آوج، تاکستان و قزوین که دارای بیشترین زمین های زراعی دیم هستند، در دستور کار قرار گرفته است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح؛ میزان برداشت گندم در اراضی دیم ۲۵درصد افزایش پیدا می کند.

46

برچسب‌ها:

نظر شما