شناسهٔ خبر: 41311653 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد

بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت فرا رسیدن هفته حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، بسیج جامعه زنان آذربایجان غربی به مناسبت هفته حجاب و عفاف بیانیه صادر کرد، در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

بیست و یکم تیرماه، یادآور قیام انقلابی و حماسه‌آفرینی مردم بزرگوار ایران در برابر توطئه دشمنان در سال ۱۳۱۴ است. یکی از شوم‌ترین نقشه‌های نظریه پردازانِ اسلام‌زدایی، که با اقدام به هنگام روحانیون و علمای آگاه و به برکت خون مطهر شهیدان مظلوم مشهد، در مسجد گوهرشاد، نقش بر آب شد.

زن مسلمان ایرانی، اکنون در سایه عزّت و اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی وامدار خون‌های پاک و جان‌های مقدّسی است که در طول تاریخ در دفاع از حریم  زن و تکریم او تقدیم شده است؛ کرامتی که با احیای آن، زنان مسیر خود را در سلوک معنوی و نقش‌آفرینی هوشمندانه و عفیفانه در رویدادهای عظیم فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سایه انقلاب یافته‌ و امروز به عنوان یکی از عناصر مهم و تأثیر گذار و به عنوان یکی از کلیدی‌ترین ارکان شکل‌گیری تمدّن اسلامی محسوب میشود. افتخار زن ایرانی این است که " عفاف" برایش میراث کهن ملی است. وجه امتیازی که غرب هم اکنون نیز از آن بی بهره است و حال بعد از گذشت چند صد سال از گم شدن و نادیده انگاشتن این موهبت الهی با از بین رفتن بنیان خانواده و ناهنجاری های شدید رفتاری و اجتماعی به عفت و حیاء به عنوان یک خواسته مطابق با فطرت انسانی و  مطالبه جهانی گرایش پیدا کرده است.

بسیج جامعه زنان  ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولین به ویژه مسئولین فرهنگی و متولیان حجاب بر وضعیت حجاب و عفاف تأکید کرده و مجدّانه خواستار حمایت از ضابطان قوانین حجاب و عفاف در جامعه و برخورد با هنجارشکنان در این عرصه بوده و مصرانه از 26 دستگاه متولی عفاف و حجاب می خواهد  جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی نموده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

سازمان بسیج جامعه زنان استان آذربایجان غربی  بر اساس وظیفه ذاتی خود مبنی بر نشر و احیاء ارزش های  اسلامی در بستر جامعه اسلامی  مطالبات خود را از مسئولین به شرح ذیل اعلام مینماید.

1- احکام اسلامی و قانون اساسی  و اسناد بالا دستی به خصوص مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی و تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  و مطالبه خانواده های معظم شهداء و ایثارگران و تمامی اقشار متدین جامعه،  به ضرورت ترویج عفاف وحجاب و سلامت  معنوی در جامعه تأکید می نماید.

2- از استانداری و همه دستگاه‌های استان می‌خواهد مصوبه مورخ 14 دی 1384 شورای عالی انقلاب فرهنگی تحت عنوان « راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب»  را با قاطعیت اجرا نمایند.

3-از همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها به ویژه سازمان صداوسیما خواسته می شود ضمن معرفی الگوهای برتر و غرورآفرین زنان مسلمان و آثار پربرکت حجاب در ارتقاء فرهیختگی و فرزانگی زنان استان آثار زیان بار فرهنگ غربی و نتایج مخرب آن در فروپاشی اجتماعی غرب و نابودی کانون خانواده‌ را تبیین نموده و به نحو شایسته به تصویر بکشند.

4-کارکنان دولت در محیط اداری الگوی مؤثری بر رفتار اجتماعی‌ اند لذا  از استانداری استان می‌خواهیم هرگونه کاستی و ضعف در این الگو را هرچه سریع‌تر مرتفع نماید.و ضوابط ومقررات مربوط به عفاف و حجاب را در تمامی دستگاه ها با دقت وقاطعیت اجراء نماید.

5-از سازمان آموزش و پرورش می‌خواهیم مبانی حجاب و عفاف و حقوق زن در اسلام و همچنین واقعیت‌های ناشی از اجرای تفکر غربی در فروپاشی جوامع غربی را به صورت مستند و مستدل در مدارس بیان نمایند.

6- از سازمان صنعت ، معدن و تجارت می‌خواهیم با کمک اصناف استان از ورود و تولید و فروش کالاهای مفسده انگیز و پوشاک نامناسب و مغایر با شئون اسلامی جداً ممانعت به عمل آورده و از طراحان  و فروشندگان پوشش مذهبی و ملی حمایت نمایند.

7-  ضمن اعلام بیزاری از تهاجم و شبیخون و نفوذ فرهنگ غربی از سازمان ارشاد می‌خواهیم قاطعانه از تولید و انتشار آثار ضد فرهنگی و مغایر با عفت عمومی و استفاده ابزاری از زن خصوصاً در مطبوعات و فیلم های سینمایی جلوگیری به عمل آورد.

8-از وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می‌خواهیم بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که ضوابط و مقررات  مربوط  به عفاف وحجاب در مراکز آموزش عالی اعمال شود.

9- از قوه قضائیه و نیروی انتظامی می‌خواهیم که با مروجان فساد و دایرکنندگان مجالس فساد با قاطعیت برخورد نموده و از همه ظرفیت‌های قانونی برای برخورد با تولید و عرضه کالاهای مفسده‌انگیز استفاده نمایند.

10- در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته از همه سازمان های مرتبط با حوزه عفاف و حجاب می خواهیم به وظایف قانونی خود که گسترش فرهنگ عفاف و حیاء و تبیین ابعاد و اثرات آن بر تعالی و آرامش روحی و امنیت اجتماعی جامعه است بطور جدی ورود نمایند.

انتهای پیام/2001

نظر شما