شناسهٔ خبر: 41311558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پلوسی: اقدامات ترامپ تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت، مشاور انتخاباتی سابق رئیس جمهور این کشور نه تنها به کنگره بلکه به مردم آمریکا دروغ گفت و حکم ترامپ برای عفو او تهدیدی علیه امنیت ملی محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه گفت، اقدامات فرا قانونی رئیس جمهور این کشور، تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پلوسی در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» درباره صدور حکم عفو برای «راجر استون» مشاور انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از سوی وی گفت: «این فسادی بهت‌آور است، اما فکر می‌کنم مهم است که مردم این را نیز بدانند که این اقدام تهدیدی برای امنیت ملی محسوب می‌شود».

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و عضو ارشد حزب دموکرات این کشور درباره جرایم راجر استون گفت: «موضوع فقط دروغ گفتن به کنگره نیست، بلکه این به معنای دروغ گفتن به مردم آمریکا است، درباره دستکاری شواهد است، درباره امنیت ملی ما است».

پلوسی روز شنبه نیز در بیانیه‌ای با همین موضوع نوشت: «کنگره برای جلوگیری از چنین تخلف وقیحی اقداماتی را اتخاذ خواهد کرد. قانونی لازم است تا این اطمینان حاصل شود که هیچ رئیس‌جمهوری [در آمریکا] نمی‌تواند حکم عفو یا تخفیف فردی را صادر کند که در پویشی مخفیانه برای ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درباره آن رئیس‌جمهور دست داشته است» (جزئیات بیشتر).

از سوی دیگر «ویلیام بار» وزیر دادگستری آمریکا که به‌خاطر اتخاذ تصمیمات سیاسی تحت فشار از سوی ترامپ، قرار است این ماه در کنگره ادای شهادت کند، درباره حکم عفو استون گفت: «معتقدم که محاکمه او عادلانه بود و فکر می‌کنم حکمی که قاضی به او داد منصفانه بود».

«آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز بامداد شنبه در مصاحبه‌ای گفت: «رئیس جمهور می‌گوید اگر به‌خاطر من دروغ بگویید، اگر برایم لاپوشانی کنید به شما پاداش می‌دهم. به ‌عبارت دیگر اگر یک موش خائن باشید و همکاری کنید، من مثل یک رئیس مافیا به‌دنبالتان می‌آیم».

دادگاهی در آمریکا روز ۱ اسفندماه سال ۹۸ مشاور سابق رئیس‌جمهور آمریکا را در پرونده اتهاماتش بابت دروغ به کنگره و ممانعت از انجام تحقیقات قانونی درخصوص پرونده ارتباط روسیه با پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ مجرم شناخته و او را به تحمل ۴۰ ماه حبس محکوم کرد.

گزارش رسانه‌های آمریکا حاکی است استون قرار بوده روز ۱۴ جولای (۲۴ تیرماه) خودش را به زندان معرفی کند، اما برخی از نزدیکانش با بیان اینکه ممکن است در زندان به کرونا مبتلا شود برای برخوردار شدن او از عفو یا تخفیف در مجازات لابی کرده بودند. 

کاخ سفید در بیانیه‌ای که بامداد شنبه (به وقت تهران) منتشر کرده استون را «قربانی ماجرای قلابی روسیه» توصیف کرده که ساخته و پرداخته «سیاستمداران چپ‌گرا و متحدان آن در رسانه‌ها با هدف تضعیف ریاست‌جمهوری ترامپ» بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما