شناسهٔ خبر: 41311529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان:

مصوبه شورای عالی شهرسازی ملاک عمل در ساماندهی پادگان تاریخی ۰۷ خرم آباد است

قاسمی با اشاره به ثبت ملی پادگان تاریخی ۰۷ خرم آباد، گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی ملاک عمل در آزادسازی و ساماندهی پادگان تاریخی ۰۷ خرم آباد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید امین قاسمی» امروز(23 تیر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  ساماندهی پادگان تاریخی ۰۷ خرم آباد با توجه به ثبت این پادگان در فهرست آثار ملی، تنها با در نظر گرفتن مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی قابل اجرا خواهد بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان افزود: مجموعه بناهای واقع در پادگان ۰۷ از سلسه بناهای به جا مانده از دوران پهلوی اول در شهر خرم آباد است که با کاربری نظامی احداث شده اند و حفاظت از آنها به عنوان بخشی از تاریخ شهر و همچنین بازخوانی سبک معماری زمان خود که دارای ویژگی های خاصی بوده، بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه با نام محوطه و مجموعه بناهای پادگان ۰۷ خرم آباد به شماره ۳۱۵۶۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه این اثر با پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی استان طرح ساماندهی این مجموعه ۲۷ آبان ماه سال ۱۳۹۴ در شورای عالی معماری و شهرسازی مطرح شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اظهار کرد: طرح های قابل اجرا بایستی با توجه به ضوابط و مقررات میراث فرهنگی و بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی انجام شود و در این زمینه با شهرداری خرم آباد نیز مکاتباتی صورت گرفته است.

پایان پیام/599

نظر شما