شناسهٔ خبر: 41310929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

مدیر روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی:

فعالان گردشگری متضرر از کرونا، تسهیلات دریافت می‌کنند

بای، مدیر روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی از تدوام کمک وزارتخانه به فعالان گردشگری خبر داد و گفت: ثبت نام دریافت تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقدکُد بیمه از اقدامات این وزارتخانه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به حوزه میراث فرهنگی اشاره و اظهار کرد: در این حوزه در هفته گذشته شاهد کشف اشیاء مکشوفه در اتریش بودیم؛ تعدادی از اشیاء تاریخی کشف شده طی مراودات قضایی در اتریش به نماینده ایران تحویل داده شد. این اشیاء را سودجویان به صورت غیر قانونی به خارج از کشور قاچاق کرده بودند. مقرر شده است یکی از همکاران وزارت خانه به دعوت پلیس بین الملل اتریش برای شناسایی اشیاء به وین برود.

وی ادامه داد: همچنین در رابطه با این قاچاق، فردی در تهران دستگیر شده که به قاچاق اشیاء اعتراف کرده است. این اشیاء پس از اینکه به تهران استرداد شد مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و می توان در مورد اصالت و قدمت تاریخی آن اظهار نظر کرد.

کشف و ضبط بیش از ۱۳۵ هزار و ۸۷۰ شیع اصلی و تقلبی در ۳۹ ماه گذشته
مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کشف و ضبط بیش از ۱۳۵ هزار و ۸۷۰ شیء اصلی و تقلبی در ۳۹ ماه گذشته خبر داد و اظهار کرد: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی این موضوع را اعلام کرده است. علاوه بر این، ۲۴۱ دستگاه فلزیاب در سال ۹۶، ۲۷۷ دستگاه در سال ۹۷، ۳۰۸ دستگاه در سال گذشته و ۹۰ دستگاه در سه ماه سال جاری و در مجموع ۹۱۶ دستگاه فلزیاب در ۳۹ ماه گذشته توقیف شده است.

ثبت ۵۱ اثر ملی در چهار استان کشور
وی از ثبت ۵۱ اثر در چهار استان کشور خبر داد و گفت: این اتفاق در چهار نامه جداگانه وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استانداران استان های سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان جنوبی و اصفهان رخ داد. در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی، ۹ اثر طبیعی از استان هرمزگان در فهرست آثار ملی ثبت شد و ۱۵ اثر طبیعی تعیین حریم شدند.

بای از وبینار کووید ۱۹ بر صنعت گردشگری گفت و بیان کرد: این وبینار درباره اثرات بیماری کرونا بر صنعت گردشگری کشورهای سازمان همکاری های اسلامی برگزار شد. در این وبینار آثار بیماری کرونا بر گردشگری ۲۵ کشور مورد بررسی قرار گرفت. در این وبینار ۴۱ نماینده حضور داشتند.

آسیا و اقیانوسیه؛ شاهد بیشترین نرخ کاهش گردشگر بین المللی
وی به مسائل مطرح شده در این وبینار اشاره کرد و گفت: نماینده سازمان جهانی گردشگری پیش‌بینی کرده است ۶۰ تا ۸۰ درصد گردشگران بین المللی از این ویروس منحوس متأثر شده‌اند و سفرهای خود را به نقاط مختلف جهان کاهش داده‌اند. بر اساس آمارها، بیشترین نرخ کاهش گردشگر بین المللی و ضررهای ناشی از آن در آسیا و اقیانوسیه بوده است به طوری که ۵۱ درصد منفی میزان گردشگری است. این میزان در خاورمیانه به منهای ۴۰ درصد رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در میان کشورهای اسلامی، ترکیه بیشترین آسیب را از کرونا در صنعت گردشگری با منهای ۸۹ درصد دیده است؛ پس از آن امارات با منفی ۸۴ درصد، اندونزی منفی ۷۸، مالزی ۷۵ درصد، قطر ۷۴ درصد و عربستان ۶۴ درصد بیشترین کاهش را در ظرفیت پروازهای بین المللی داشته‌اند.

وی از تدوام کمک های وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به فعالان صنعت گردشگری خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام دریافت تسهیلات کرونا برای فعالان گردشگری فاقد کُد بیمه یکی از اقدامات این وزارت خانه است. یک تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به ازای هر فرد در حوزه گردشگری از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت می شود که بازپرداخت آن‌ ها با سود ۱۲ درصد محاسبه می شود.

علیرضا بای با بیان اینکه این تسهیلات به دو گروه تعلق می گیرد، ادامه داد: گروه نخست افرادی هستند که کُد بیمه ای کارگاهی دارند و ثبت نام آن ‌ها از یک ماه گذشته آغاز شده است و تا ۲۰ تیر ادامه داشته است. گروه دوم افرادی همچون راهنمایان و صاحبان اقامت های بوم گردی و هنرمندان صنایع دستی هستند که معمولاً کُد بیمه ای کارگاهی ندارند و ثبت نام این افراد از ۱۶ تیر آغاز شده است و تا پایان تیر ادامه خواهد داشت.

ثبت نام ۳۰ هزار فعال صنایع دستی برای دریافت تسهیلات
مدیرکل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار فعال صنایع دستی برای دریافت تسهیلات معرفی شده اند، عنوان کرد: این افراد در سامانه کارهای وزارت کار و رفاه اجتماعی برای دریافت تسهیلات ۱۲ درصدی ثبت نام کرده ‌اند.

نظر شما