شناسهٔ خبر: 41310815 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

در رسانه| بهره مندی ۳ هزار و ۵۰۰ سالمند از خدمات بهزیستی

همتی با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا هیچ گونه تعطیلی در ارائه خدمات به معلولان و جامعه هدف بهزیستی وجود نداشته است، گفت: هم اکنون ۲۵۰۰ نفر پشت نوبت دریافت خدمات از سازمان بهزیستی در این استان قرار دارند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل بهزیستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با بیان این مطلب، اظهار کرد: مجموعه سازمان بهزیستی جزو دستگاه ها و سازمان هایی بوده است که در ایام شیوع کرونا علی رغم محدودیت های اعلام شده، همواره پاسخگویی جامعه هدف  و مراجعه کنندگان بوده است.

«زهرا همتی» ابراز کرد: با توجه به شرایط خاص جامعه هدف سازمان بهزیستی از جمله معلولان، ارائه خدمات به این عزیزان همانند گذشته مانند روال عادی ادامه دارد،  هر چند ارائه خدمات غیرحضوری به مددجویان فعال است، البته در راستای حفظ سلامتی مددجویان و معلولان درصدصد هستیم که حجم مراجعات کاهش یابد اما در صورت مراجعه با رعایت پروتکل های بهداشتی خدمات مورد نیاز به این عزیزان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص مبارزه با کرونا هم برای جامعه  هدف و هم برای مراکز ارائه خدمات تمهیدات خاصی اندیشیده شده است  و شرایط خاصی برای این عزیزان تعریف شده است، اقلام بهداشتی بین معلولان، خانواده های تحت پوشش و مراکز ارائه خدمات توزیع شده است و امیدواریم که این بیماری را شکست داده و شاهد ارائه خدمات بهتر و بیشتری به جامعه هدف باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه هیچ گونه تعطیلی در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف در اثر شیوع کرونا نداریم، ابراز کرد: خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف کماکان همانند گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد.

همتی در ادامه با بیان اینکه کودک همسری موضوعی است که متأسفانه در بعضی از مناطق استان مشاهده می شود، گفت: در خصوص  ازدواج و کودک همسری ما به لحاظ قانونی برای کودکان زیر ۱۳ سال می توانیم مداخله های قانونی داشته باشیم و از ازدواج جلوگیری کنیم که موارد متعددی هم ما درجریان قرار گرفته ایم و  با مداخله همکاران ما در اورژانس  و ارائه مشاوره به خانواده ها، مانع این گونه ازدواج ها شده اند.

وی تصریح کرد: در ارتباط با ازدواج‌های زیر ۱۵ سال ما با لحاظ قانونی نمی توانیم مانع ازدواج  شویم، فقط بحث آموزش‌های لازم است که به خانواده ها ارائه می شود تا ازدواج به تاخیر انداخته شود و فرد حداقل آمادگی های لازم را داشته باشد و آموزش هایی را در این زمینه به خانواده ها ارائه می شود و مداخله هایی که لازم باشد با حضور همکاران انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه تا سال گذشته تمام افراد پشت نوبت برای دریافت خدمات بهزیستی در استان تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: از انتهای سال ۹۶ تا انتهای سال ۹۸ حدود ۷ هزار نفر جدید تحت حمایت خدمات بهزیستی در استان قرار گرفتند اما باید گفت به دلیل بروز حوادث و معلولیت ها، مراجعه افراد و درخواست دریافت خدمات به صورت روزانه است و ورودی های سازمان بهزیستی به روز است.

همتی با بیان اینکه هم اکنون ۲۵۰۰ نفر پشت نوبت دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند که پوشش این تعداد نیازمند تأمین اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت محترم است، ابراز کرد: امید است که این امر محقق شود و این افراد نیز تحت حمایت قرار بگیرند.

وی بیان کرد: خوشبختانه بنیاد مستضعفان برای بحث تسهیلات اجاره مسکن معلولان حمایت های خوبی داشته است که ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن برای معلولان و زنان سرپرست خانوار در استان اختصاص یافته است و همچنین  ۳۰۰ میلیون تومان هم به عنوان کمک بلاعوض برای بحث مسکن  از سوی بنیاد مستضعفان در اختیار سازمان قرار داده شده که دریافت اطلاعات مشمولان، در همین چند روز آینده پرداخت خواهد شد که این کمک ها جدا از کمک های خود سازمان است که به صورت روتین از بحث مسکن جامعه هدف انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام  گفت: از طریق صندوق امداد ولایت ۳۱۵ میلیون تومان برای  مشمولان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای جامعه هدف تامین شده است که این میزان اعتبار به ۲۳ زن سرپست خانوار و  ۳۰ نفر از معلولان برای پایداری مشاعل  اختصاص یافته است، ۱۸۵ میلیون تومان نیر برای تهیه وسایل بهداشتی و حمایت از پرسنل سازمان در ایام شیوع کرونا با توجه به حضور در شیفت های خدمت به جامعه هدف اختصاص یافته، همچنین به مراکز نگهداری معتادین و کمپ های ترک اعتیاد  ۸۵ میلیون تومان وسایل بهداشتی و برای کودکان کار نیز ۳۵ میلیون برای تهیه وسایل بهداشتی اختصاص یافته و در مجموع بالغ بر  ۵۰۰ میلیون تومان اقلام بهداشتی برای مراکز سازمان و پیشگیری از کرونا هزینه شده است.

همتی با بیان اینکه ۲ مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: کل سالمندان تحت پوشش بالغ بر ۳ هزار ۵۰۰ نفر است که نزدیک به ۸۰ نفر در این ۲ مرکز نگهداری می شوند، مهم ترین هدف بحث توانمندسازی مددجویان است که تلاش می شود در بحث اشتغال مددجویان با توجه به سال جهش تولید، حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا در اولویت قرار گیرد.

نظر شما