شناسهٔ خبر: 41310225 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

یمن تاسیسات نفتی و نظامی سعودی ها را هدف قرار داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که با استفاده از موشک‌های بالستیک و پهپاد تاسیسات نفتی و نظامی عربستان را در چند نقطه هدف قرار دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از المسیره،  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای جزئیات حمله موشکی اخیر به عمق خاک دشمن متجاوز سعودی را اعلام کرد.

وی درباره این عملیات گفت:  در عملیات نظامی گسترده ای تعدادی از پایگاه‌ها و تاسیسات نظامی و حیاتی دشمن سعودی را در جیزان، نجران و عسیر هدف قرار دادیم.

یحیی سریع افزود: این عملیات در چاجوب پاسخ به جنایات دشمنان و آخرین جنایت آنان در استان «حجه» و محصاره مستمر یمن و در سالگرد جنایت «تنومه» است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: در این عملیات آشیانه جنگنده‌ها، خوابگاه خلبانان و سامانه های پاتریوت را در خمیس مشیط و همچنین اهدافی نظامی را در فرودگاه های «أبها، جیزان و نجران» هدف قرار گرفته شد.

وی افزود: نیروهای یمنی در این عملیات تاسیسات نفتی بزرگی را در منطقه صنعنی جیزان و با دقت هدف قرار دادند. این عملیات با استفاده از موشک های بالستیک با دقت بالا که هنوز رونمایی نشده اند و تعداد بسیاری پهپاد انجام شد.

یحیی سریع اعلام کرد که در عملیات نیروهای یمنی در عمق خاک عربستان، پادگان «تداوین» در مأرب هنگام تجمع فرماندهان نظامی عربستان و مزدوانشان هدف قرار گرفته شد که در آن ده ها نفر کشته وزخمی شدند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان این بیانیه تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن به دفاع مشروع از یمن بزرگ و ملت عزیر آن تا تحقق استقلال  و آزادی ادامه می دهد و در اجرای حملات دردناک بیشتر در روزهای آینده و تا زمانی که محاصر و جنگ دشمنان پایان یابد هیچ تردیدی ندارد.

بامداد امروز یگان‌های موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به جنایت دیروز رژیم سعودی در به شهادت رساندن ۱۱ زن و کودک یمنی در استان حجه، عملیات گسترده‌ای را علیه شماری از مواضع نظامی در عمق خاک عربستان انجام دادند.

این خبر را المسیره می‌توانید ببینید.

 

 

نظر شما