شناسهٔ خبر: 41309232 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ارتش عراق استفاده از سلاح علیه معترضان را رد کرد

پریسا فیضی

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که برخلاف آنچه شایعه شده، نیروهای وی از سلاح و مهمات جنگی استفاده نکرده‌اند و تظاهرات هیچ تلفاتی نداشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عنوان داشت که نیروهای امنیتی به حفاظت از حق تظاهرات مسالمت آمیز که در قانون اساسی آمده پایبند هستند.

وی گفت که نیروهای امنیتی از انجام تحقیقاتی درخصوص هر گونه تعدی به تظاهرکنندگان کوتاهی نخواهند کرد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تاکید کرد که نیروهای امنیتی به اتوبوس‌هایی که به تدابیر بهداشتی پایبند نبودند، اجازه ندادند تا به بغداد بروند. نیروهای امنیتی با برخی از تظاهرکنندگان که تلاش داشتند به زور وارد شوند، برخورد کردند.

خبرنگار المیادین روز یکشنبه گزارش داد که نیروهای امنیتی عراقی از گلوله جنگی برای متفرق کردن تظاهرکنندگانی استفاده کرده که از خانواده‌های بازداشت‌شدگان بوده و خواهان لغو نشدن حقوق مالی آنها بودند. نیروهای امنیتی همچنین ورودی جنوبی بغداد را بستند تا مانع از ورود تظاهرکنندگان شوند.

در همین حال، دفتر سیاسی گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد که حمله به تظاهرکنندگان نقض آشکار قانون اساسی به حساب می‌آید و دولت کنونی نشان داده است که در تحقق پیش و پا افتاده ترین خدمات و رسیدگی به بحران‌ها، شکست خورده است.

گردان‌های حزب‌الله با بیان اینکه نمی‌توان کرامت شهروندان را بی ارزش خواند، اعلام کرد که نحوه مدیریت دولت درخصوص پرونده‌ها به روش نمایش‌های رسانه‌ای، یقیناً سرنوشتش شکست خواهد بود.

از سوی دیگر، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق ابراز امیدواری کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق کنار تظاهرکنندگانی که خواهان حقوق خود هستند، بایستد تا تظاهرات به بحران دیگری نینجامد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما