شناسهٔ خبر: 41308731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرداخت 52 میلیارد ریال تسهیلات به معتادین بهبودیافته در کردستان/حمایت بهزیستی از 140 هزار مددجو در استان

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: 52 میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته به 263 معتاد بهبودیافته در استان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح قریشی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرمانده انتظامی استان کردستان که به مناسب هفته بهزیستی صورت گرفت، اظهار کرد: اقدامات نیروی انتظامی در زمینه ایجاد امنیت در جامعه قابل تقدیر است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با تاکید براینکه یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در توسعه هر جامعه امنیت است، گفت: نقش نیروهای نظامی و انتظامی در تامین این امنیت در استان بی‌بدیل است.

به گفته قریشی، تامین نظم و امنیت جامعه وظیفه حساس و سنگینی است که بخش مهمی آن بر عهده نیروی انتظامی بوده و خوشبختانه با تلاش‌های این نهاد شاهد امنیت بسیار بالایی در سطح جامعه هستیم.

حمایت بهزیستی از 140 هزار مددجو در کردستان

وی در ادامه با بیان اینکه  بهزیستی استان کردستان در حال حاضر از 140 هزار نفر حمایت و در قالب مختلف پرداخت مستمری و غیره به این افراد خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: تلاش در راستای توانمندسازی جامعه هدف یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی استان کردستان است و در همین راستا با نیازسنجی‌های مناسب زمینه توانمندسازی خانوارهای مددجو در قالب ایجاد اشتغال، ساخت مسکن، کمک‌های توانبخشی و غیره به صورت مستمر در طول سال برای جامعه مخاطب انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان از اعتیاد به عنوان یکی از آسیب‌های مهم در جامعه امروز نام برد و خاطرنشان کرد: اعتیاد ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، سرقت و غیره است از این رو مقابله با این بلای خانمانسوز به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در کشور ایران و به تبع آن در استان کردستان دنبال می‌شود.

قریشی افزود: با توجه به اینکه پیشگیری همواره بهتر از درمان است در کار اقدامات مقابله‌ای که از سوی دستگاه‌های متولی انجام می‌شود بهزیستی استان اقدامات مختلفی را در راستای پیشگیری و درمان در کنار سایر دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

شناسایی و پذیرش 599 نفر معتاد متجاهر در کردستان

وی افزود: شناسایی و پذیرش 599 نفر معتاد متجاهر در سطح استان و ارائه خدمات به 5 هزار و 106 نفر در مراکز سطح شهر از اقدامات بهزیستی استان کردستان در راستای پیشگیری از اعتیاد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با بیان اینکه از تیرماه سال گذشته تا کنون 8 هزار و 74 معتاد در کمپ‌های اختیاری استان زیرپوشش خدمات درمانی قرار گرفتند، اذعان کرد: با توجه به اینکه حمایت از معتادین بعد از بهبودی یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در جلوگیری از بازگشت دوباره آنها به دامن اعتیاد است اقدامات مختلفی در این زمینه در سطح استان انجام شده است.

پرداخت 640 مورد تسهیلات بلاعوض به معتادین بهبودیافته

قریشی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 52 میلیارد ریال تسهیلات به 263 معتاد بهبودیافته در استان پرداخت شده و در کنار این مهم  640 مورد به معتادان بهبودیافته کمک بلاعوض از سوی بهزیستی استان صورت گرفته است.

وی جمع‌آوری معتادان کارتن‌خواب با همکاری نیروی انتظامی را یکی از اقدامات بسیار خوب طی سال گذشته در این حوزه بیان کرد و گفت: متأسفانه شیوع کرونا، مراکز ترک اعتیاد را  به تعطیلی کشاند، البته در آینده نزدیک با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی معتادین در مراکز ساماندهی خواهند شد.

گفتنی است، در پایان این دیدار سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان با اهدای لوح تقدیر هفته بهزیستی را به مدیرکل و کارکنان بهزیستی استان کردستان تبریک گفت.

انتهای پیام/2330/71

نظر شما