شناسهٔ خبر: 41308364 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مظفر: پاداش فوتسال حکم پول خرد را برای فدراسیون دارد/مسئولان استخوان لای زخم ورزشکار نگذارند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مبلغ پاداش فوتسال آنقدر ناچیز است که برای فدراسیون فوتبال حکم پول خرد را پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرزاد مظفر سرمربی سابق تیم ملی فوتسال بانوان درباره عدم پرداخت پاداش به بازیکنان اظهار داشت: همیشه تیم ملی قبل از مسابقات اهمیت پیدا می‌کند، مسئولان می‌آیند، قول و وعده می‌دهند، بعد از موفقیت باز هم می‌آیند، عکس هم می‌گیرند، اما بعدا می‌بینیم تعهدات انجام نمی‌شود.

وی افزود: این تاثیر منفی روی روحیه ورزشکاران می‌گذارد و آنها دیگر روی قول مسئولان حساب نمی‌کنند. این تیم قرار است در تورنمنت‌های بعدی هم شرکت کند و اگر مسئولان قولی بدهند دیگر برای ورزشکاران اهمیتی نخواهد داشت.

* مسئولان استخوان لای زخم ورزشکاران نگذارند

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان با بیان اینکه مبالغ پاداش زیاد نیست، خاطرنشان کرد: این مبالغ آنقدر ناچیز است که حکم پول خرد را دارد. واقعا جوابی ندارم. این نشان می‌دهد ما در اولویت فدراسیون فوتبال نیستیم چون اگر اینطور بود در این 2 سال پاداش پرداخت می‌شد. تاسف می‌خورم. تیمی که 2 بار قهرمان آسیا شده این برخورد را می‌بینیم. مسئولان اگر مرهم نیستند استخوان لای زخم ورزشکاران نگذارند.

* از نظر برنامه‌ریزی مشکل داریم

وی درباره وضعیت کمپ‌ها و امکانات تیم ملی فوتسال، یادآور شد: ما جزو کشورهایی هستیم که شرایط خوبی داریم. کمپ تیم‌های ملی ما خوب است و فدراسیون در زمانی که قرار بود در مسابقات شرکت کنیم حمایت خوبی داشت که نتیجه آن را هم دید. از نظر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مشکل داریم و نمی‌توانیم یک افق بلندمدت برای فوتبال و فوتسال بانوان ترسیم کنیم.

مظفر درباره بودجه فیفا به کشورها گفت: اگر فیفا مطمئن نباشد که بانوان برنامه‌ای ندارند این پول را در اختیار فدراسیون نمی‌گذارند. کویت برنامه خود را به فیفا داد و این پول را گرفت.

* ایران به برنامه 10 تا 20 ساله نیاز دارد

سرمربی تیم ملی فوتسال کویت در پاسخ به این سوال که شما چه راهکاری می‌دهید، یادآور شد: من برنامه 4 ساله تهیه کرده و در اختیار فدراسیون فوتبال کویت گذاشته‌ام. این برنامه باید در ایران بلندمدت باشد مثلا 10 تا 20 ساله که درون آن باید همه جوانب دیده شود. برنامه نوشتن کار زمان‌بری است و باید با تحقیقات نوشته شود. باتوجه به پتانسیلی که ایران دارد اگر بتوانیم طبق برنامه جلو برویم تحولات زیادی صورت می‌گیرد.

مظفر ادامه داد: یکی از برنامه‌های من زمانی که در ایران بودم این بود که فاصله‌مان را با کشورهای مختلف دنیا مثل برزیل، پرتغال و اسپانیا کمتر کنیم. این به حرف نیست و باید در سطح کلان برایش برنامه نوشت. ما باید یک تیم فنی از افراد خبره داشته باشیم تا با تشکیل اتاق فکر برای بانوان برنامه‌ریزی کنند.

* قهرمانی فوتسال تکرار نمی‌شود مگر با برنامه

سرمربی سابق تیم ملی کشورمان با اشاره به اینکه فوتبال ایران پیشرفت چمشگیری نداشته، عنوان کرد: فوتبال ما در آسیا هیچ پیشرفتی نداشته و در رنکینگ هم اتفاق خاصی رخ نداده است. همیشه در مقدماتی المپیک و جام ملت‌ها حذف شده‌ایم. اگر می‌خواهیم یک پله بالا برویم نیازمند برنامه هستیم. در فوتسال تردید نکنید قهرمانی تکرار نمی‌شود مگر اینکه برنامه داشته باشیم. تیم‌هایی مثل چین و مالزی به شدت برنامه‌ریزی کرده‌اند و مدعیان جدیدی در آسیا رو خواهند شد. در فوتسال هم کار ما سخت‌تر خواهد شد.

* در باد موفقیت خوابیده‌ایم

وی که با برنامه رادیو جوان صحبت می‌کرد، خاطرنشان کرد: فیفا جام جهانی فوتسال را حتما راه اندازی خواهد کرد و باید از الان برای آن فکر کرد. ما همیشه در باد موفقیت می‌خوابیم در حالی که بعد از جام ملت‌ها باید برای دوره بعد برنامه‌ریزی می‌کردیم اما ما خوابیده‌ایم و دچار رخوت شده‌ایم.

انتهای پیام/ا

نظر شما