شناسهٔ خبر: 41307871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«کرونا» بیش از ۷۰ درصد از بازاریان همدان را در آستانه ورشکستگی قرار داد

گروه استان‌ها-عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان گفت: کمبود مشتری و وضعیت نامناسب اقصادی و معیشتی بازاریان آن ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

صاحب‌خبر -

احمد گازرانی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تا کنون وضعیت اقتصادی بازاریان همدان ضعیف شده و از کمبود مشتری رنج می‌برند، تصریح کرد: برخی اصناف هم جنس‌های زیادی به صورت چکی تهیه کردند اما به علت نبود مشتری قادر به فروش آن نشدند.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت برنامه مناسبی برای حمایت از کاسبان نداشته باشد بدون شک بازار همدان به تعطیلی کشیده می‌شود، ابراز کرد: قول تسهیلات بانکی ارزان قیمت به بازایان اصناف مختلف داده شده اما تاکنون عملی نشده است.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه شرکت های خدماتی مانند برق و مخابرات هم با بازاریان همکاری نمی‌کنند، تصریح کرد: بسیاری از کاسبان بخاطر بازار خراب قادر به پرداخت قبوض شرکت‌های خدماتی نیستند و اخطاریه قطع برای آن‌ها صادر شده است.

گازرانی با بیان اینکه بازاریان در خط مقدم ارتباط با مردم هستند، اظهار داشت: واحدهای صنفی همدان در اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیشگام بوده و سلامتی مردم را در اولویت قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های اداری و دولتی می‌خواهیم مایحتاج خود را از بازار همدان و تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند، گفت: اگر شرایط به همین روال بی رونقی پیش برود بسیاری از بازاریان زمین می‌خورند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم با ماسک و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وارد مراکز خرید شوند، افزود: ورود افراد بدون ماسک به داخل فروشگاه ها ممنوع است.

انتهای پیام/743 /ی
      

نظر شما