شناسهٔ خبر: 41307720 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

گزارش «اعتمادآنلاین» از وضعیت سرخابی‌های پایتخت:

لیگ برتر| پرسپولیس درگیر کرونا، استقلال درگیر حواشی

استقلالی که در نیم‌فصل اول لیگ برتر صدرنشین بود حالا با تساوی‌های پی‌درپی به رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر سقوط کرده‌ و دیگر امیدی به قهرمانی در لیگ نوزدهم ندارد. پرسپولیس اما همانند سال‌های گذشته با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده است.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| لیگ برتر برای پرسپولیس و استقلال به 2 شیوه متفاوت دنبال می‌شود: استقلالی که در نیم‌فصل اول لیگ برتر صدرنشین بود حالا با تساوی‌های پی‌درپی به رده ششم جدول رده‌بندی لیگ برتر سقوط کرده‌ و دیگر امیدی به قهرمانی در لیگ نوزدهم ندارد. پرسپولیس اما همانند سال‌های گذشته با اقتدار در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر ایستاده و خود را برای پوکر قهرمانی آماده می‌کند.

 

در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به اتفاقات و حواشی این روزهای سرخابی‌های پایتخت و شیوع ویروس کرونا در اردوی این 2 تیم.

 

استقلال و داستان عجیب کرونا

 

آغاز دوباره لیگ نوزدهم با حواشی زیادی همراه بود. استقلال و فولاد در خوزستان به مصاف هم رفتند. استقلال 9نفره بازی را به فولاد واگذار کرد تا دوباره بحث‌های حاشیه‌ای در فوتبال ایران شکل بگیرد. آبی‌های تهرانی که به داوری این بازی اعتراض داشتند هرگز فکر نمی‌کردند بعد از بازگشت به تهران و تساوی مقابل سایپا، درگیر بیماری کرونا شوند؛ اما این اتفاق رخ داد و مدیران تیم اعلام کردند 14 بازیکن آنها مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. به همین خاطر بازی این تیم برابر پارس جنوبی لغو شد، هرچند که با انجام تست‌های بعدی مشخص شد این تعداد از بازیکنان استقلال مبتلا به کرونا نشده‌اند و تنها 6 بازیکن این تیم درگیر بیماری شده‌اند.

 

البته این نکته را هم نباید فراموش کنیم که ابتلای بازیکنان استقلال به ویروس کرونا حواشی عجیبی پیدا کرده و هر روز یکی از بازیکنان مبتلا به این ویروس خوب می‌شود و یک بازیکن جدید جای او را می‌گیرد. در روزهای اول همه‌گیری کرونا در اردوی استقلال، نام بازیکنانی چون مهدی قایدی و آرش رضاوند دیده می‌شد، اما حالا مشخص شده که این بازیکنان هیچ مشکلی ندارند و جواب تست کرونایشان منفی است. از طرفی گفته شده سیاوش یزدانی که قبلاً نتیجه تست کرونایش منفی بوده حالا مبتلا به کروناست؛ اتفاقی عجیب که هیچ جوابی برایش پیدا نمی‌شود.

 

استقلال

 

ویروس کرونای احمد سعادتمند

 

درست در روزهایی که ابتلای بازیکنان استقلال به ویروس کرونا مدام تایید و تکذیب می‌شد، خبرهایی شنیده شد که احمد سعاتمند مدیرعامل استقلال به ویروس کرونا مبتلا شده است، خبری که باعث نگرانی هواداران استقلال شد؛ سعادتمند به تازگی مدیریت این باشگاه را در دست گرفته و ابتلای او به ویروس کرونا می‌تواند مشکلات جدیدی را وارد کادر مدیریتی این باشگاه کند. البته این شایعه خیلی زود از جانب سعادتمند تکذیب شد: او با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش این خبر را تکذیب کرد.

 

مجیدی و سعادتمند

 

معلوم نیست چرا با جان استقلالی‌ها بازی می‌شود؟

 

بعد از بازی استقلال برابر تراکتور، خبرهایی مبنی بر انتقال عارف غلامی به بیمارستان منتشر شد. سعید رمضانی سرپرست تیم استقلال با تایید این خبر گفت: «آقایان گفتند، چون نتیجه تست بعدی این بازیکنان منفی شد باید بازی کنید، در صورتی که مشخص نمی‌کند دوباره چند نفر دچار این ویروس می‌شوند. تست کرونای سیاوش یزدانی روز گذشته مثبت شد، امیرحسین کارگر نیز همین‌طور، دیشب هم غلامی مشکوک به کرونا شده است. معلوم نیست چرا با جان بازیکنان ما بازی می‌شود. چرا باید به هر قیمتی بازی‌ها برگزار شود؟»

 

البته سعید رمضانی باید به این سوال هم پاسخ دهد که چرا خودش و فرهاد مجیدی علاقه‌ای به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند و این موضوع را به صورت علنی روی آنتن زنده تلویزیون اعلام کرده است. چرا فرهاد مجیدی در تمرین و اردوهای استقلال بدون ماسک حضور پیدا می‌کند؟ وقتی مربی و بزرگ‌ترهای تیم این‌گونه از رعایت نکات بهداشتی طفره می‌روند چگونه می‌توانیم از بازیکنان انتظار رعایت داشته باشیم.

 

البته آن‌طور که پیداست، وضعیت در باشگاه استقلال عادی نیست و باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در این باشگاه رخ می‌دهد.

 

سعید رمضانی و فرهاد مجیدی

 

پرسپولیس نزدیک به جام چهارم

 

پرسپولیس سومین بازی متوالی‌اش بعد از آغاز دوباره لیگ برتر را هم با پیروزی پشت سر گذاشت تا فاصله خود را با تیم دوم جدول بیشتر کند. آنها حالا بیشتر از گذشته به قهرمانی در لیگ نوزدهم نزدیک‌اند و این می‌تواند خبر خوبی برای هواداران تیم قرمز پایتخت باشد. اما در این میان یک مشکل کوچک هم وجود دارد: کرونا.

 

پرسپولیس

 

هجوم کرونا به اردوی پرسپولیس

 

طبق اعلام سایت باشگاه پرسپولیس، در جریان سفر به تبریز یکی از بازیکنان جوان این تیم پس از مواجهه با علائم اولیه شبیه سرماخوردگی به کادر پزشکی مراجعه کرد که محض احتیاط، سریعاً به تهران منتقل شد و هماهنگی‌ها برای انجام آزمایش‌های تشخیصی روی او در بیمارستان صورت گرفت. پاسخ آزمایش این بازیکن اکنون به دست کادر پزشکی رسیده و جواب آن هم مثبت بوده است. این بازیکن خوشبختانه عوارض حادی ندارد و در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

 

خبر ابتلای این بازیکن به ویروس کرونا باعث شد این باشگاه خیلی سریع دست‌به‌کار گرفتن تست از بازیکنانش شود. حالا باید صبر کرد و دید کرونا پرسپولیس را هم مثل استقلال درگیر حواشی می‌کند یا خیر.

 

تست کرونای نوراللهی

 

لیست خرید گل‌محمدی آماده شد

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است ادامه رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را در منطقه غرب این قاره به صورت متمرکز برگزار کند. همچنین طبق تصمیم کمیته اجرایی این نهاد بین‌المللی، باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان 2020 با توجه به بیماری کرونا که سبب تعویق بازی‌ها شد می‌توانند با ارائه لیست جدید بازیکنان خود در ادامه بازی‌های مرحله گروهی حاضر شوند.

 

این در حالی است که لیگ باشگاه‌هایی همچون ایران در حال برگزاری است و باشگاه‌های پرسپولیس، سپاهان، شهرخودرو و استقلال رقابت خود را در بالای جدول برای تعیین قهرمان و سرنوشت تیم‌های راه‌یافته به فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا بدون تغییر در لیست اولیه بازیکنان‌شان دنبال می‌کنند.

 

گل محمدی تمرین پرسپولیس

 

یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس که به اتفاق تیمش در صدر جدول رقابت‌های لیگ برتر ایستاده است اعلام لیست خرید برای فصل آینده را به بعد از پایان این مسابقات موکول کرده بود، اما فاصله اندک بین رقابت‌های داخلی فوتبال باشگاهی ایران با لیگ قهرمانان آسیا باعث شده باشگاه پرسپولیس به فکر جذب بازیکنان مد نظر سرمربی بیفتد.

 

گفته می‌شود قرار است تعدادی از شاگردان سابق گل‌محمدی در ذوب آهن اصفهان و شهرخودرو مشهد نفرات این لیست را تشکیل دهند، اما هنوز چیزی به طور قطعی مشخص نشده است.

 

نظر شما