شناسهٔ خبر: 41306316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بشیری: مجلس و دولت در سایه تفاهم و تعامل سازنده مشکلات کشور را حل کنند

منیرسادات سیدرضا

نماینده پاکدشت تاکید کرد که مجلس و دولت با تعامل سازنده می‌توانند به بهترین شکل مشکلات را حل کنند. البته تعامل به معنای نادیده گرفتن اشکالات و نقاط ضعف نیست.

صاحب‌خبر -

فرهاد بشیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به صورت ویدئو کنفرانس در جمع نمایندگان مجلس یازدهم گفت دیدگاه‌های مقام معظم رهبری چراغ راهی برای همه قوا از جمله مجلس و دولت است که باید بیشترین توجه را به آن داشته باشند. رهبر معظم انقلاب مطالب دقیق و کارشناسانه‌ای برای انجام بهتر امور مردم بیان کردند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز فعالیت مجلس یازدهم گفت: ایشان در آن پیام و دیروز هم در سخنرانی از طریق ویدئو کنفرانس نکات بسیار مهمی را مطرح کردند که باید نمایندگان به آن توجه کنند. قطعا مجلس در این راه وظایف نظارتی و تدوینی خود و تاکیدات مقام معظم رهبری را اجرایی خواهد کرد. دولتمردان هم باید وظایف خود را در مقابل مجلس به عنوان قانونگذار و ناظر انجام دهند. مجلس و دولت در سایه تفاهم و تعامل سازنده می‌تواند کارها را جلو برده و نتایج خوبی به دست آورند.

به گفته بشیری، مجلس و دولت با تعامل سازنده می‌تواند مشکلات کشور را حل کند. البته تعامل به معنای نادیده گرفتن اشکالات نیست بلکه می‌توان همراه با نقد و نظارت و در فضای همکاری از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در این راه دولتمردان باید قوانین مورد نیاز و اصلاحیه‌ها را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهند. مجلس گره‌گشای حل مشکلات مردم است. انتظار جامعه از مجلس یازدهم بالا رفته، دولت هم باید به این موضوع توجه کند و بداند مجلس آمادگی بررسی لوایح با هدف حل مشکلات مردم را دارد.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز یکشنبه در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تاکید کردند: روابط مجلس با دولتمردان باید مطابق قانون و شرع باشد، یعنی سؤال و تفحص به عنوان حق مجلس وجود داشته باشد اما توهین و دشنام و نسبتِ بدون علم به دولتمردان به هیچ وجه جایز نیست و برخی از این نسبت‌ها حرام شرعی است.

ایشان تصریح کردند:‌ حضور وزرا در یک ماه اول آغاز به کار مجلس و ارائه گزارش از شرایط کشور، کار بسیار خوبی بود اما نباید به وزرا توهین و یا تهمتی زده شود. از برخوردهای احساسی و غیرمنطقی پرهیز شود و بیان دیدگاه و نظر مخالف متین، خردمندانه، قوی و قابل توجیه باشد.

انتهای پیام

نظر شما