شناسهٔ خبر: 41305220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تامین ۲۵ میلیارد ریال تجهیزات آتش‌نشانی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تجهیزات آتش‌نشانی به ارزش ۲۵ میلیارد ریال برای مهار حوادث آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان خریداری شده است که به‌زودی بین دستگاه‌های مربوط توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

جواد نظری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تجهیزات شامل اقلام مختلفی چون لباس ضد آتش و آتشکوب، در اختیار ادارات کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار می گیرد.

وی افزود: از ابتدای امسال ۴۸ مورد آتش سوزی در عرصه های طبیعی استان رخ داده است که در این حوادث ۱۷۰ هکتار از پهنه های طبیعی استان در آتش سوخته است.  

وی اظهار داشت: وقوع این حوادث بیش از ۵۰ میلیارد ریال خسارت دربرداشته است.  

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: با آغاز فصل برداشت محصول گندم، وقوع آتش سوزی در کشتزارهای گندم نیز افزایش یافته که خساراتی را به همراه داشته است.

براساس این گزارش هفته گذشته، آتش سوزی در ۲ نوبت در کوه بهار گرمه روی داد که حدود ۵۹ هکتار از پهنه های این منطقه را دربرگرفت.

 میزان خسارات آتش‌سوزی‌های سال ۹۸ در حوزه منابع طبیعی خراسان شمالی نسبت به سال ۹۷، ۴۹ درصد کاهش یافت و در این سال ۷۶ حادثه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی روی داد که به ۴۰ هکتار از گستره های طبیعی آسیب رسانده و بر اثر آن ۳۴ میلیارد و ۹۱۰ میلیون ریال خسارت به بار آمد.

گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی ۲ میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.   

نظر شما