شناسهٔ خبر: 41301975 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی:

مراودات ما با کشور‌های خارجی در چارچوب تامین مصالح کشور و ملت خواهد بود/ ملت ایران فریب اشک تمساح دشمنان را نخواهند خورد

جوکار گفت: در توافق میان چین و ایران کشورهایی مثل عربستان و آمریکا که تا کنون علیه ملت ایران کار می‌کردند آن را در تضاد با منافع کشور می دانند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق همکاری میان چین و ایران عنوان کرد: این نوع قرارداد‌ها و فعالیت یک کشور در حوزه سرزمینی کشور دیگر در همه دنیا مرسوم است.

وی با اشاره به هماهنگی رسانه‌های ضدانقلاب در هجمه علیه این توافق افزود: آنچه در فضای مجازی علیه این توافقنامه عنوان می‌شود تنها یک جنجال سیاسی است. جالب اینکه در این موضوع بعضی از کشور‌های عربی مثل عربستان، آمریکایی‌ها و شبکه‌ها و رسانه‌های معاند که تا کنون علیه ملت ایران کار می‌کردند، تماماً ضد این توافق هم قسم شده اند و آن را در تضاد با منافع کشور می‌دانند. خود این مطلب نشان دهنده این است که آن‌ها خط سیاسی را دنبال می‌کنند.

نماینده یزد و اشکذر در مجلس اظهار کرد: برابر قانون اساسی توافقنامه‌ها و پروتکل‌ها سیر مشخصی را طی می‌کنند و حتما برای نهایی شدن باید به مجلس بیایند؛ لذا قطعاً چهارچوب این توافق را مجلس تعیین خواهد کرد و آنچه به نفع ملت ایران است تصویب خواهد شد.

جوکار تاکید کرد: امروز مراودات ما با کشور‌های خارجی در چارچوب تامین مصالح کشور و ملت خواهد بود و از آن فراتر نخواهد رفت.

وی در پاسخ به نگرانی از دچار شدن این توافق به سرنوشتی شبیه برجام گفت: در برجام کشور‌های اروپایی و آمریکایی خودشان برجام را ایجاد کردند و خودشان اولین کسانی بودند که از برجام خارج شدند؛ لذا اگر بناست که برجام خاطره بدی در ذهن ما ایرانی‌ها داشته باشد به خاطر آن است که برجام نتوانست نتیجه عملی در بر داشته باشد و این کشور‌های اروپایی بودند که که تعهدات خودشان را عملیاتی نکردند.

نظر شما