شناسهٔ خبر: 41301841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

منچستریونایتد همچنان بدون باخت پیش می‌رود

تمجید سرالکس از شجاعت سولسشر

روزنامه جوان

روند مثبت من‌یونایتد همه را انگشت به دهان گذاشته؛ در اوایل فصل نتایج این تیم پرطرفدار آنقدر ضعیف و پرنوسان بود که خیلی‌ها خواهان برکناری سرمربی بودند.

صاحب‌خبر -
سرویس ورزشی جوان آنلاین: اوضاع در اولدترافورد بر وفق مراد شیاطین سرخ است. با اینکه کسب عنوان قهرمانی برای هواداران منچستریونایتد به یک رؤیا تبدیل شده، ولی آن‌ها این روز‌ها خوب بازی می‌کنند، خوب نتیجه می‌گیرند و خوب پیروز می‌شوند. فعلاً همه فکر و ذکر یونایتد‌ها گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده است و در این میان سولسشر فرماندهی شیاطین را برعهده دارد.

جوانگرایی هوشمندانه

روند مثبت من‌یونایتد همه را انگشت به دهان گذاشته؛ در اوایل فصل نتایج این تیم پرطرفدار آنقدر ضعیف و پرنوسان بود که خیلی‌ها خواهان برکناری سرمربی بودند. پس از اخراج خوزه مورینیو کسی فکرش را نمی‌کرد سرمربی موقت دو سال در این تیم دوام بیاورد. سولسشر، اما نظر سران باشگاه را جلب کرد و به عنوان سرمربی به کارش ادامه داد. حالا او در دومین فصل حضورش به عنوان مرد اول نیمکت نگاه مثبت منتقدان و کارشناسان را به خود جلب کرده تا جایی که حتی سرالکس فرگوسن نیز از عملکرد او و تیمش تمجید می‌کند. سایت دیلی‌میل در گزارشی به اعتقاد سولسشر به بحث جوانگرایی و فرصت دادن به بازیکنان آینده‌دار اشاره کرده است. به نوشته این نشریه خرید‌های فصل آتی نیز با همین تفکر در حال انجام هستند: «سولسشر اطمینان دارد جوانانی که می‌خواهند به سطح اول فوتبال جهان برسند برای پیوستن به من‌یونایتد درنگ نخواهند کرد. درخشش ارلینگ هالند در این تیم تنها یک نمونه از جوانگرایی است. شیاطین ۱۷ بازی را بدون باخت پشت سر گذاشته‌اند و برای عقد قرارداد با برونو فرناندس و میسون گرین وود جوان آماده می‌شوند.»

بی‌جهت نیست که سرمربی منچستر نگرانی از بابت خرید بازیکنان جدید ندارد: «به نظرم یونایتد برای هر بازیکن جوانی جذاب است. نتایج و عملکرد تیم گویای همه چیز است. هر کسی که در این تیم سرمربی باشد وظیفه دارد که حداقل چند بازیکن جوان را جذب کند. یک قانون نانوشته هم هست که می‌گوید هرچه بازیکنان از سنین کمتر به باشگاه بیایند، وفاداری‌شان به تیم بیشتر می‌شود. همیشه به جوان‌ها فرصت داده‌ایم، این در دی‌ان‌ای ماست. من اینجا هستم که تیم را رهبری کنم و اجازه ندهم مشکلی پیش آید.»

خوشحالی فرگی

اگرچه مربی افسانه‌ای به خاطر کرونا نتوانست بازی‌های تیم محبوبش را از نزدیک تماشا کند، اما مثل همیشه همه بازی‌ها را رصد و عملکرد تیم را آنالیز می‌کند. سرالکس فرگوسن هر جا که باشد قرمز‌ها را تنها نمی‌گذارد و هر زمان هم که لازم بداند با تندترین انتقاد‌ها به منچستری‌ها شوک وارد می‌کند. دیلی میرر مدعی شده که فرگوسن به خاطر نتایج خوب یونایتد بار‌ها از نقش مؤثر سرمربی نروژی تمجید کرده است: «سال اولی که سولسشر به عنوان سرمربی روی نیمکت نشست، هیچ حامی نداشت و نمایش بازیکنانش قابل دفاع نبود. تمام فصل همه منتظر آمدن پوچتینو به جای او بودند که البته به آرزوی‌شان نیز نرسیدند. به هر حال سولسشر کم نیاورد و تحمل کرد تا در این فصل نشان دهد لیاقت سرمربیگری منچستر را دارد. کاری که دیوید مویس، لوئیز فان‌خال و خوزه مورینیو از عهده‌اش برنیامدند و با حکم اخراج مواجه شدند.»

پاندمی کرونا نیز باعث نشده فرگی حواسش به منچستر نباشد و از مدیریت خوب سولسشر تعریف نکند. یک منبع آگاه که ارتباط خوبی با سرالکس دارد به این مسئله اشاره کرده است: «الکس از نتایجی که تیم در پساکرونا کسب کرده لذت می‌برد. برای کسی که هنوز منبع انرژی است دور ماندن از ورزشگاه غیرقابل تحمل است، اما او منتظر است با بهبود اوضاع در اولدترافورد بازی تیم را تماشا کند. به هر حال سرالکس از نحوه مدیریت سولسشر خوشحال است و می‌دانم که در همین هفته‌های اخیر چندین بار با یکدیگر صحبت کرده‌اند. بازی دادن به جوانان رمز پیروزی سولسشر است. از آنجا که فرگوسن سال‌ها هدایت تیم را برعهده داشته به خوبی درک می‌کند که سولسشر ریسک بزرگی در استفاده از جوانان کرده و شجاعت او در تصمیم‌گیری بار‌ها مورد تمجید فرگوسن قرار گرفته است.»
جنگ ادامه دارد

بازی‌های فصل به پایان نرسیده و هیچ چیز برای منچستریونایتد تمام نشده است. آن‌ها رکورد ۱۷ بازی بدون باخت را دارند و در رده پنجم جدول ایستاده‌اند. با توجه به اتحاد و جنگندگی بازیکنان انتظار می‌رود روند رو به رشد قرمز‌های منچستر تداوم داشته باشد تا این تیم نیز یکی از نمایندگان جزیره در لیگ قهرمانان فصل بعد لقب گیرد. در حال حاضر چلسی ۶۰ امتیازی و لستر ۵۹ امتیازی رقبای اصلی منچستر ۵۸ امتیازی هستند.

نظر شما