شناسهٔ خبر: 41301804 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

مسئول بنیاد حجاب و عفاف کردستان خبر داد؛

آغاز بکار بنیاد عفاف و حجاب در کردستان

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: فعالیت بنیاد عفاف و حجاب به صورت رسمی در کردستان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی‌شاهرودی گفت: بنیاد عفاف و حجاب چند سالی است که با اشرافیت آیت‌الله اختری در سطح کشور اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه این بنیاد به صورت هیئت امنای با عضویت مسئولان تراز اول و جمعی از نمایندگان مردم در مجلس فعالیت می‌کند، گفت: این بنیاد در اکثر استان ها تشکیل و فعالیت می‌کند، اما تا کنون در کردستان فعال نشده بود.

مسوول بنیاد حجاب و عفاف کردستان تصریح کرد: بنیاد حجاب و عفاف کردستان همزمان با هفته حجاب عفاف کار خود را به صورت ویژه در استان کردستان آغاز کرد.

حسینی‌شاهرودی افزود: هدف این بنیاد ایجاد تشکیلات جدای از سایر دستگاه‌های متولی در حوزه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف مانند ستاد امر به معروف، تبلیغات اسلامی و غیره نیست، بنیاد عفاف و حجاب به عنوان یک تشکل مردمی در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی استان با هدف ترغیب و تشویق مردم به رعایت حجاب و عفاف و نهادینه‌کردن اهداف این بنیاد در بین مردم راه‌اندازی شده است.

وی عنوان کرد: در همین راستا از بانوان فعال در حوزه‌های کارهای فرهنگی دعوت به عمل آمده و قرار است از توان و ظرفیت آنها در راستای ترویج و تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف بیش از پیش استفاده شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی نماینده ولی فقیه در کردستان به برخی از برنامه‌های انجام گرفته در حوزه حجاب و عفاف در استان اشاره کرد و گفت: 30 کار و برنامه فرهنگی با مشارکت دستگاه‌های مختلف برگزار شده است.

به گفته حسینی‌شاهرودی، مسابقه پیامکی با همکاری مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، تبلیغات محیطی در سطح استان، سخنرانی ائمه جمعه و جماعت تشیع و تسنن و نشر آن در فضای مجازی،  تقدیر از فعالین فرهنگی در حوزه بانوان با حضور نماینده ولی فقیه،  کارگاه های آموزشی به صورت مجازی و.....از اقدامات انجام شده در حوزه ترویج حجاب و عفاف بوده است.

نظر شما