شناسهٔ خبر: 41298268 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صبحانه آنلاین | لینک خبر

جریمه های بی رحمانه پلیس در روزهای بی پارکینگ کرونا در تهران!

مهدی ابراهیمی / سردبیر : جریمه های بی رحمانه پلیس در روزهای کرونایی و در حالیکه پارکینگ های شهرداری جوابگوی حجم ماشین ها نیستند یکی از دلایل استرس های روحی و روانی و مشکلات اقتصادی تهرانی ها شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش صبحانه،تهرانی ها در شرایط بحرانی کروناویروس مجبور به استفاده از خودروهای شخصی خود هستند و این درحالیست که شهرداری نتوانسته پارکینگ های مناسبی تعبیه کند.

در این فضای کرونایی که نه تنها سلامت مردم در خطر است بلکه از لحاظ مالی همه به بحران و مخاطره افتاده اند تا جاییکه بانک ها و ... حتی صاحبخانه ها مردم را درک می کنند تنها پلیس راهور تهران است که جدای از دغدغه های شهروندان در جهت عکس با فرصت طلبی مرتب برگه جریمه صادر می کند.

 از روزهای نخست اسفند ماه که ماجرای شیوع کروناویروس در کشور به عنوان تیتر یک اخبار تبدیل شد همه ارگان ها و مسئولان با ارائه برنامه هایی برای مهار این بیماری وارد عمل شدند و نخستین اقدام تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بود.

بعد از آن با توجه به اینکه مسئولان از مردم خواستند تا موارد بهداشتی را عایت کنند و از رفتن به اماکن شلوغ خودداری کنند و کمتر از اتوبوس و تاکسی و مترو استفاده کنند شهرداری برای اینکه مردم بتوانند برای امنیت بیشتر از خودروهای شخصی خود استفاده کنند ساعت طرح ترافیک را تغییر داد .

همزمان با تاثیر کرونا در زندگی همه ایرانی ها  با توجه به مشکلات اقتصادی این روزهای خانواده ها مسئولان با بسته های اقتصادی مانند معوق شدن اقساط بانکی و ... سعی کردند از استرس روحی و روانی مردم بکاهند.

شهرداری تهران نیز این کار را برای سلامت مردم پایتخت انجام داد و باعث شد تا بار ترافیکی نیز در ساعات عصری کم تر شود اما معضلی که امروز با آنها روبرو هستیم نبود محل پارک در خیابان ها است.

با توجه به اینکه مردم برای در امان ماندن از موضوع کروناویروس از خودروهای شخصی خود استفاده می کنند و به محل کارشان مراجعه می کنند جای پارک در خیابان ها کم است و مردم به ناچار مجبور می شوند در خیابان های اصلی و گاهی در منطقه پارک ممنوع ها نیز خودروهایشان را پارک کنند چرا که همیشه پارکینگ در تهران یکی از معضلات اصلی به حساب می آید.

در این بخش انتظار می رفت پلیس راهور تهران نیز با وجود برخودر قاطع با رانندگان متخلف در زمینه های پرخطر مانند سرعت زیاد و عبور از چراغ قرمز در بخش پارک های اجباری شهروندان نرمش به خرج بدهد و با در نظر گرفتن شرایط خاص بویژه شرایط مالی تهرانی ها  از جریمه کردن در این بخش امتناع کند و بیشتر همراه روزهای سخت مردم باشد اما برعکس مشاهده شد که پلیس راهور برخلاق روزهای گذشته بطوریکه به نظر می رسد یک نوع فرصت طلبی است با تیم های بیشتر تنها روی جریمه کردن خودروها بخاطر پارک های اجباری در روزهای کرونایی متمرکز شده است  .

حالا مردم نمی دانند که با خودروهای خود به محل کارشان بروند یا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند؟! اگر با خودروهای خود به محل کار بروند به خاطر نبود جای پارک جریمه می شوند و اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند نیز در معرض کرونا ویروس قرار دارند.

در این سردرگمی مردم به ناچار از وسایل شخصی خود استفاده می کنند و خودروهایشان نیز به خاطر نبود محل پارک در خیابان ها بی رحمانه جریمه می شوند و حال این مردم هستند که کرونا را به جان بخرند یا جریمه های خودروهایشان را پرداخت کنند.

البته بر کسی پوشیده نیست که ماموران پلیس در پلیس آگاهی تهران،پلیس پیشگیری، پلیس امنیت،پلیس انتظامی، یگان امداد و ... با به جان خریدن خطرات ناشی از کرونا هنوز مستحکم و هر روز در محل کار خود هستند تا امنیت تهرانی ها حفظ شود و باید به این دوستان دست مریزاد گفت.

برچسب‌ها:

نظر شما