شناسهٔ خبر: 41298204 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری فوتبال ایران؛

نادرترین مصدومیت شجاعی / چک ۳ میلیاردی برای پرسپولیس/ نمره عالی محمدرضا حسینی

با بسته خبری فوتبال ایران باما همراه باشید.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید. آیاندا پاتوسی در اهواز در حالی که بسیاری از بازیکنان و مربیان خارجی لیگ برتر پس از تعطیلات لیگ حاضر به بازگشت به ایران نشدند، اما در میان چهره‌هایی چون شیخ دیاباته، لوکا بوناچیچ، بشار رسن و چند خارجی دیگر فعال در لیگ، به ایران بازگشتند؛ یکی از بازیکنان مهمی که پس از تعطیلات بازنگشت، آیاندا پاتوسی هافبک تیم فولاد بود که به دلیل مشکلات پروازی در آفریقای جنوبی و بسته بودن امکان پرواز به سوی امارات و سپس ایران، او را دور از تمرینات فولاد نگه داشت. اما سعید آذری مدیرعامل فولاد خوزستان در گفتگوی ساعتی پیش خود با برنامه «ورزش ایران» رادیو ایران درباره بازگشت پاتوسی گفت: یکی دو روز است که پرواز های آفریقا به جریان افتاده و امیدوارم به زودی بتوانیم پاتوسی را در کنار خود داشته باشیم؛ در گفتگوهای اخیرمان با آیاندا پاتوسی، پروازهای داخلی آفریقای جنوبی یک هفته است که باز شده اما پرواز های بین المللی دو روز است که بازگشایی شده و انشالله به زودی او باز خواهد گشت. او گویا تمرین فیزیکی‌اش را داشته و امیدوارم با اینچنین باشد و با تمرین به اهواز بیاید تا بتوانیم از او در ترکیب فولاد استفاده کنیم. مهاجری به ماشین سازی استراحت داد ماشین سازی تبریز بعد از چند روز تمرین با سرمربی جدید خود رضا مهاجری به مصاف تیم پرسپولیس رفت و موفق شده بود تا دقیقه ۸۵ نیز صدرنشین لیگ را متوقف کند ولی در نهایت و بازی خوبی که از خود نشان داده بود با یک ضربه پنالتی نتیجه را واگذار کرد.
شاگردان مهاجری دیروز در استادیوم اختصاصی بنیان‌‌دیزل ریکاوری کردند و امروز نیز از سرمربی خود استراحت گرفتند تا از فردا برای دیدار سخت اصفهان مقابل تیم ذوب آهنی که با ۵ گل شاهین را شکست داده است و آماده شود. مصدومی که زود خوب می شود! در نخستین دیدار شهر خودرو پس از تعطیلات طولانی مدت، مجتبی سرآسیایی اعلام کرد که سعید صادقی نمی‌تواند به دلیل مصدومیت آنها را همراهی کند اما در اتفاقی عجیب، صادقی در لیست یازده نفره شهر خودرو قرار گرفت و توانست با دبل خود در گلزنی، ستاره نخست میدان نام گیرد؛ این اتفاق برای دیدار دیشب عنابی‌پوشان مشهدی برابر سایپا نیز تکرار شد. استفان کوزین سرمربی موقت شهر خودرو پیش از بازی اعلام کرد که صادقی را به دلیل مصدومیت در لیست تیم خود نخواهد داشت اما در اتفاقی عجیب، او از دقیقه 74 جایگزین محمد قاضی شد و حتی در دقیقه 90 فرصت خوبی نصیب‌اش شد اما شوت روی پای او خوب نبود و توپ راهی به دروازه سایپا پیدا نکرد. واقعا مشخص نیست حضور صادقی در لیست شهر خودرو در این دو مسابقه آن‌هم در کمتر از 14 روز، حربه کادرفنی بوده یا کادرپزشکی این تیم با درمانی معجزه‌آسا او را مهیای بازی کرده است؟ اما بدون شک او یکی از معماهای پزشکی شهر خودرو به حساب می‌آید. نمره عالی گلزن سپاهان سپاهان برای دومین هفته متوالی نتوانست مقابل حریف خود به برتری برسد و این بار پارس جنوبی بود که با گل دقایق پایانی خالقی فر یک امتیاز از تیم امیر قلعه نویی گرفت.
در تیم سپاهان محمدرضا حسینی که زننده تک گل تیمش بود و از پشت محوطه جریمه گل زیبایی را به ثمر رساند، با نمره 8.7 بهترین بازیکن زمین لقب گرفت. بعد از او محمد کریمی نمره 7.1 دریافت کرده؛ با اینکه یک پنالتی حساس را هم از دست داده است. در سمت دیگر میدان و در ترکیب تیم پارس جنوبی به جز فریبرز گرامی همه نفرات نمره زیر 7 دریافت کردند. این مدافع پارسی ها نمره 7 گرفته و بهترین بازیکن تیمش بوده. البته رضا خالقی فر که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود، تک گل تساوی بخش پارس جنوبی را به ثمر رساند تا نمره 6.9 را دریافت کند.
نگاهی به آمار کلی بازی هم نشان از برتری سپاهانی ها دارد؛ اگرچه در نهایت نتیجه طور دیگری رقم خورد. تیم امیر قلعه نویی 12 شوت به سمت دروازه حریف زده؛ در حالی که پارسی ها 7 شوت داشتند.
سپاهان 610 پاس با دقت 86 درصد به نام خود ثبت کرده که آمار قابل توجهی به نظر می آید، اما در مقابل پارس جنوبی 361 پاس را با دقت 79 درصد رد و بدل کرده است.
زردپوشان اصفهانی 5 موقعیت گل داشتند؛ در حالی که پارس جنوبی از تک موقعیت خود یک گل ساخته است. نادرترین مصدومیت شجاعی مسعود شجاعی دیدار شب گذشته تیمش مقابل استقلال را بیرون از ترکیب اصلی شروع کرد اما با گذشت چند دقیقه از زمان مسابقه با نظر ساکت الهامی برای گرم کردن به کنار زمین فراخوانده شد. شجاعی در اوایل نیمه دوم وارد زمین شد اما درست چند ثانیه بعد از ورودش روی زمین نشست و پایش را گرفت.
کاپیتان باتجربه تراکتور هیچ برخوردی با بازیکنان دیگر نداشت و از ناحیه مچ په صورت ناگهانی احساس ناراحتی کرد. او البته بعد از چند دقیقه که از سوی پزشکان مداوا شد به زمین برگشت و لنگ لنگان به بازی ادامه دادو کسی هم متوجه نشد دلیل این مصدومیت چه بوده است.
حالا با گذشت چندین ساعت از بازی استقلال و تراکتور شجاعی خودش توضیحاتی را در این باره داده است. او گفته که در طول 20 سال فوتبالش تابه حال چنین شرایطی به پایش دست نداده است. بنا به گفته شجاعی مچ پای او به طور ناگهانی و عجیبی قفل کرده و نتوانسته راه هم برود که با تلاش پزشکان دوباره شرایط خوبی پیدا کرده است. بر اساس گفته کاپیتان تراکتور او هیچ علائمی از مصدومیت ندارد و از امروز نیز تمریناتش را انجام خواهد داد.
به این ترتیب شجاعی نادرترین مصدومیت دوران فوتبالش را مقابل استقلال تجربه کرد و هنوز هم دلیل اصلی این آسیب دیدگی مقطعی مشخص نشده است! چک ۳ میلیاردی کارگزار به پرسپولیس در شرایطی که طی روزهای اخیر بازیکنان پرسپولیس نسبت به عدم پرداخت مطالبات گذشته و همچنین پاداش‌های برد خود گلایه‌هایی را مطرح کرده بودند، امروز کارگزار این باشگاه مبلغ 3 میلیارد در اختیار باشگاه قرار داد.
پیش از این نیز کارگزار طی سه مرحله پرداختی خود را به باشگاه انجام داده بود و اکنون به نظر می‌رسد با پرداختی تازه‌ای که داشته‌اند، بخش اعظم مشکلات این تیم و خصوصا بازیکنان توسط مدیران حل شود. تست کرونای شاگردان تارتار منفی شد اعضای تیم نفت مسجدسلیمان بعد از دیدار با ماشین سازی که با برد همراه بود، تست های کرونا را پشت سر گذاشتند. امروز جواب تست گروهی از اعضای تیم نفت به دست کادر پزشکی رسید که مشخص شده هیچ کدام از آنها مبتلا به کرونا نیستند.
قرار است جواب تست کرونای گروه دوم نفتی ها طی یکی، دو روز آینده بیاید تا آنها با خیال آسوده تری آماده بازی با نساجی در هفته بیست و پنجم لیگ برتر شوند.
گفتنی است؛ دیدار هفته بیست و چهارم شاگردان مهدی تارتار مقابل فولاد خوزستان به دلیل تعداد کرونایی های بالای فولاد لغو و به زمان دیگری موکول شد.

نظر شما