شناسهٔ خبر: 41297834 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بستری شدن دو نماینده مجلس، یک سردار و ... در بیمارستان بقیه الله

معاون کل وزارت بهداشت گفت: تاکنون به دلیل شدت فداکاری و فعالیت زیاد ۳ نفر از پرسنل بیمارستان بقیة‌الله جان باخته و ۷۰ پرسنل هم به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان بقیة‌الله تهران گفت: پرسنل این بیمارستان با فداکاری در تمام مراحل حضور داشتند و فقط مختصص عفونی و داخلی نبود. بلکه متخصصان کلیه و سرطان و ... هم کمک کردند.

وی ادامه داد: در همین بخش یک پرستار با ۲۲ سال سابقه، یک متخصص قلب، یک فوق تخصص سرطان، ۲ نماینده مجلس و یکی از سرداران و کلی مردم عادی، کارمند و کسبه بستری هستند.

حریرچی با بیان اینکه درگیر یک دوگانه بیماران کرونایی و عادی هستیم، تصریح کرد: در حال حاضر درست است که بیمارستان‌ها با تمام قوا آماده هستند اما بسیاری از بیماران سرطانی، قلبی و دیابتی در اسفند، فروردین و اردیبهشت مراجعه نکردند و اکنون باید خدمات را ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی کرونا نبود از نظر تخت آی‌سی‌یو مشکل داشتیم. البته ۱۵۰۰ تخت آی‌سی‌یو اضافه کردیم اما کافی نیست و از مردم عزیز خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه پیش‌بینی‌های روز دنیا می‌گوید که از اواخر شهریور و مهر با تشدید بیماری مواجه خواهیم بود، پروتکل‌های بهداشتی و درمانی را برای سلامت خودشان حفظ کنند.

حریرچی تأکید کرد: یکی از استراتژی‌های بزرگ بین‌المللی تمرکز بر گروه‌های خاص، افراد سالخورده، افرادی دارای بیماری خاص و همچنین کادردرمان است.

وی خطاب به مردم گفت: به خاطر سلامت خودتان دست‌هایتان را بشویید، از هرگونه ماسک هنگام خروج از خانه تا برگشت به خانه استفاده کنید، فاصله‌گذاری اجتماعی یک تا یک و نیم متر را رعایت کنید و از هرگونه تجمع چندنفره بپرهیزید.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: خبر خوب این است که در ۱۰ روز گذشته رعایت استفاده از ماسک در تهران از ۱۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است و در مراکز استان‌ها از ۲۰ درصد به ۵۰ تا بالای ۷۵ درصد رسیده است. ما نباید بگذاریم تا تعداد کشته‌ها افزایش پیدا کند و بعد رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: اگر ۸۰ درصد مردم و ایده‌آل ۹۵ درصد مردم از ماسک استفاده کنند، نتیجه بهتر از فروردین خواهد بود.

حریرچی درباره اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش بیماران مبتلا به کرونا، اظهار کرد: بستری‌شدگان در بیمارستان مانند کسانی هستند که انتهای رودخانه قرار دارند و پرسنل ما مجبورند در امواج خروشان بروند و آنها را نجات دهند. راه مقابله با کرونا از بیمارستان نیست. گرچه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کاملا آماده هستند و با تمام قوا فعالیت می‌کنند ولی اگر روند عدم رعایت ادامه پیدا کند، نه ظرفیت ما بلکه ظرفیت کشورهای دیگر هم کفاف نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی افزایش کرونا در فصل سرد سال، راه جلوگیری از ابتلا به آن، پیشگیری و رعایت نکات ایمنی است.

نظر شما