شناسهٔ خبر: 41297704 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

بسته خبری منهای فوتبال؛

همیلتون فاتح گرندپری اتریش شد / فیبا تعلیق مسابقات را برداشت / عبدولی: اگر کرونا بگیرم می میرم

با بسته خبری منهای فوتبال باما همراه باشید.

صاحب‌خبر - ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید. فیبا تعلیق مسابقات را برداشت فدراسیون جهانی بسکتبال تعلیق مسابقات را که از 13 مارس (23 اسفند 98) اعمال شده بود، برداشت. پس از استناد به لزوم محافظت از سلامتی و ایمنی بازیکنان، مربیان، مسئولان و هواداران در هنگام ابتلا به بیماری کرونا، فدراسیون جهانی رویدادهای خود را به تعویق انداخت. لیگ قهرمانان و مسابقات بسکتبال 3 نفره جزو رویدادهایی بودند که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفتند. فیبا بعد از دریافت گزارشی از گروه مشاوران پزشکی، اجازه داد مسابقات از سر گرفته شود. فیبا اعلام کرد پروتکل‌های شروع دوباره را به اعضای خود ارائه می‌دهد و مشاوره پزشکی نیز همچنان ادامه خواهد داشت. فدراسیون جهانی بسکتبال ابراز امیدواری کرده با دستورالعمل‌هایی که تهیه شده کشورها بتوانند مسابقات خود را از سر بگیرند. فتل: حضورم در فراری طولانی مدت نیست قهرمان فرمول یک جهان قول داد قبل از پایان فصل فراری را ترک نخواهد کرد. قهرمان 4 دوره فرمول یک جهان گزینه‌هایی برای سال 2021 دارد اما فتل در تلاش است تا فصل 2020 را با فراری به پایان برساند. سباستین فتل در پاسخ به این سوال که اگر این امکان فراهم شود وی فراری را ترک خواهد کرد، اظهار داشت: خیر، فکر نمی‌کنم. من امسال تیم را ترک نمی‌کنم. فکر می‌کنم چیزهایی برای اثبات دارم، به ویژه برای خودم. این چیزی است که مرا اینجا نگه داشته است. وی افزود: کاملا مشخص است که در 2 سال گذشته بچه‌های تیم چیزهای زیادی به من داده‌اند که برای احترام به آنها می‌خواهم حمایت کنم و سال را به پایان برسانم. قهرمان فرمول یک جهان با اشاره به اینکه حضورش در تیم فراری طولانی مدت نخواهد بود، گفت: واقعیت این است من به تیم تعلق دارم اما حضورم در فراری طولانی مدت نخواهد بود. فکر می‌کنم این یک موقعیت چالش‌برانگیز برای من و تیم است اما باید بهترین راه یا انتخاب کنیم. فتل ادامه داد: آینده من در این مرحله مشخص است و من نیاز دارم تصمیمی بگیرم که آن را دوست دارم. من هیچ قراردادی برای سال آینده امضا نکرده‌ام بنابراین هر چیزی می‌تواند گزینه باشد؛ ماندن در فرمول یک، استراحت یا ترک کردن. ملی پوش سابق تیراندازی محکوم به حبس و شلاق! مسعود شهمیرزادی، ملی پوش اسبق تیراندازی ایران که مدت هاست در فضای مجازی مطالب و فایل های صوتی زیادی را علیه جامعه تیراندازی و عملکرد کارمندان این فدراسیون منتشر می کند، سرانجام توسط دادگاه ویژه جرائم کارکنان دولت محکوم شناخته شد.
بعد از شکایت تعدادی از افراد جامعه تیراندازی کشور از جمله تعدادی از کارمندان فدراسیون، بزه متهم در مورد افترا و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی نسبت به پنج نفر از اعضای فدراسیون تیراندازی با همکاری بعضی از شایعه سازان و دروغگویان داخلی که بعضی از آنها هم سابقه محکومیت دارند در دادگاه به اثبات رسیده و حکم صادره مبنی بر 42 ماه حبس و 80 ضربه شلاق قطعی و لازم الاجرا اعلام شده است.
البته شهمیرزادی اکنون در یکی از کشورهای خارجی حضور دارد و از این پس توسط مراجع تحت پیگرد خواهد بود. عبدولی: اگر کرونا بگیرم باید بمیرم!
سعید عبدولی که امیدوار است زیر نظر محمد بنا بتواند یک مدال المپیک دیگر هم در توکیو کسب کند، درباره شرایط این روزهای خود به صحبت پرداخت.
من مدت هاست که تمرین نمی کنم و حدود 10 کیلو اضافه وزن پیدا کردم! واقعا می ترسم با این وضعیتی که کرونا ایجاد کرده، تمرین کنم. از روزی هم که شنیدم حسین نوری اول کرونا گرفته و تمرین کردن باعث شده وضعیت ریه های او بدتر شود، چشمم بیشتر ترسیده و در خانه نشسته ام. امیدوارم هر چه زودتر بساط این کرونا جمع شود تا بتوانیم به زندگی عادی مان برگردیم. با شرایطی که وجود دارد، نمی توان کشتی گرفت و مسابقه برگزار کرد. من پیگیر وضعیت حسین نوری بودم و شنیدم که فقط 600 میلیون هزینه آمپول ها و داروهای او شده. با این وضعیت اگر من کرونا بگیرم، باید بمیرم! از کجا می خواهم 600 میلیون بیاورم که خرج آمپول و دارو کنم؟ بهتر است با این شرایط مراقب خودم و خانواده ام باشم. مقصودلو از صعود به فینال مسابقات استادان لئون باز ماند باتوجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه تنور رقابت های شطرنج به صورت آنلاین داغ شده است. پرهام مقصودلو مرد شماره یک شطرنج ایران که موفق شده بود به مرحله نیمه نهایی تورنمنت آنلاین استادان لئون برسد برای فینالیست شدن به مصاف شطرنج باز کوبایی اصل که برای تیم آمریکا بازی می‌کند، رفت. حریف او که یکی از اعضای مهم تیم ملی شطرنج آمریکاست، با ریتینگ ۲۷۵۸ در این مسابقات حضور دارد.
مقصودلو در دور اول و دوم این مسابقات شکست خورد. او برای اینکه بتواند در این رقابت‌ها بماند نیاز به برد داشت. او در دو دور بعد موفق شد حریف سرسختش را شکست دهد. بعد از اینکه دو شطرنج باز به تساوی دو بر دو رضایت دادند برای مشخص شدن فینالیست این مسابقات دو بازی برق آسا انجام شد. نماینده ایران رقابت اول برق آسا را پیروز شد اما در رقابت دوم شکست خورد تا باز هم تکلیف یکی از فینالیست‌های این رقابت‌ها مشخص نشود.
دو شطرنج‌باز در بازی سرنوشت مقابل یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی رضایت دادند. با این نتیجه نماینده شطرنج ایران با اینکه توانسته بود به بازی برگردد از صعود به فینال این رقابت‌ها باز ماند.
مقصودلو مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات به شمار می‌رفت. او در سال گذشته موفق شده بود قهرمان این مسابقات در اسپانیا شود. همچنین حریف مقصودلو در نیمه نهایی باتوجه به ریتینگ بالایش شانس اول قهرمانی این مسابقات به شمار می آید.
نفر اول این رقابت ها می تواند ۱۲۰۰ یورو را برنده شود. همچنین به نفر دوم این رقابت ها ۸۰۰ یورو و به نفر سوم و چهارم، ۴۰۰ یورو به عنوان جایزه داده خواهد شد. موسوی به پلاس لیگا می رود؟ در حالی که سید محمد موسوی ستاره تیم ملی والیبال ایران، برای فصل جدید با باشگاه سایپای تهران قرارداد دارد، برخی رسانه‌های خارجی خبر احتمال پیوستن او به یکی از باشگاه‌های لهستانی را منتشر کرده‌اند. نشریه Onet در این مورد نوشت، شاید محمد موسوی برای فصل جدید با تیم سایپا قرار دارد، اما اینکونه به نظر می‌رسد که دلیل بازگشت او به ایران شیوعویروس کرونا در جهان بوده است. از این رو خبرهایی درباره پیوستن دوباره او به پلاس‌لیگا برای فصل جدید و انجام مذاکراتش با تیم "چارنی رادوم" به گوش می‌رسد. موسوی در فصل گذشته پلاس‌لیگا که بخاطر کرونا ناتمام باقی ماند، عنوان بهترین مدافع وسط مسابقات را ازآن خود کرد. با توجه به اینکه در فصل گذشته هم سید محمد موسوی تقریبا پس از قطعی کردن قرارداد خود با باشگاه شهرداری ارومیه در لیگ ایران، با تیم اولشتین قرارداد بست، این احتمال وجود دارد که در صورت گرفتن رضایت از باشگاه سایپا، بتواند برای دومین فصل متوالی پیراهن یکی از تیم‌های لهستانی را بر تن کند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا این انتقال جنجالی و بزرگ صورت می‌گیرد یا خیر! همیلتون فاتح گرندپری اتریش شد مرحله دوم مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک قهرمانی جهان در فصل 2020 در اتریش برگزار شد و با برتری لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس به پایان رسید. پس از او والتری بوتاس، دیگر راننده تیم مرسدس و مکس ورستاپن از تیم ردبول، دوم و سوم شدند. در این گرندپری، شارل لکلرک و سباستین فتل، رانندگان تیم فِراری در دور نخست با هم تصادف کردند و از دور مسابقه خارج شدند. بوتاس در حال حاضر با 43 امتیاز، همیلتون با 37 و لاندو نوریس با 26 امتیاز در مکان‌های اول تا سوم جدول رده‌بندی هستند. در این رقابت، نیکولاس لطیفی، راننده ایرانی‌الاصل و کانادایی تیم ویلیامز که نخستین فصل حضورش در F1 را تجربه می‌کند در جایگاه هفدهم ایستاد. گرندپری بعدی در مجارستان برگزار خواهد شد.

نظر شما